נציג הבית לא מראה את פנקס החשבוניות

שאלה: 1 – יש לי דירה מושכרת השוכר משלם כל חודש את מסי הוועד. מידי פעם הוועד פונה אלי כדי לשלם תוספות לזיפות הגג או לטיפול בביוב. אני מבקש לראות או להעתיק את היומן כדי לבדוק את החשבונות כי לפי דעתי צריך להיות יתרה כל חודש של לפחות 5000 שח מההכנסות. זה 7 שנים שהוועד מחזיק את הקופה ומספיק כסף כדי לכסות את כל ההוצאות של הבניין.

2 – הועד תבע אותי בבית משפט. לנציג הבית לא משנה את ההצאות הוא משלם מהקופה. המפקחת על רישום המקרקעין חייבה אותי לשלם את כל החוב, בלי להתחשב בבקשה שלי לבדוק את חשבון הוועד, כאשר עניתי שאני אשלם כאשר אראה את החשבונות!

3 – כל שנה נציג הבית תולה במדרגות רשימה שנתית כללית של ההכנסות וההוצאות בלי להראות את ההעברה של היתרה משנות קודמות. אין אספה שנתית, אין ספר חשבונות, אין פרוטוקול, לדיירים לא איכפת.

מה לעשות? (דוד)

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "יודגש כי המפקח/ת הינה במעמד של שופט בית משפט שלום. ולמעשה אתה מציין כי בהליך המשפטי המפקחת קבעה כי הנך מחוייב לשלם ועליך לפעול בהתאם אחרת ישנה יפתח נגדך תיק בהוצאה לפועל לגביית החוב.

ככלל, בעל דירה אינו זכאי להתנות ו/או לקזז סכומי כסף כלשהם מתוך הסכומים המגיעים ממנו בגין חלקו בהוצאות החזקת הרכוש המשותף אפילו אם צודקת דרישתו של אותו בעל דירה, אין הוא רשאי להתנות ו/או לקזז, אלא עליו להתכבד ולהגיש תביעתו בבית משפט המוסמך ורק אם יינתן פסק דין לזכותו יוכל לקזז את הסכום הפסוק מתוך הסכום המגיע ממנו".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *