עליית סכום תשלום לועד וסגירת כניסות לבניין

שאלה: היי.

ועד הבית החליט לעלות סכום לתשלום לועד כדי שיהיה סכום ב"קופה". אני גר בשכירות ולא מעניינת אותי קופה כל כך. חשוב לציין שבאסיפה היו סך הכל 4 משפחות (בבניין יש 16) האם יש לגיטימציה לדבר והאם מותר לוועד באופן חוקי להחליט באיסוף כזה קטן?

ובנוסף בניין מגורים שבו אני גר יש 3 כניסות, אחת ראשית ו2 קטנות בצדדים של הבניין. הוועד החליט לסגור את הכניסות צדדיות בטענה שאלה כניסות שירות בלבד. אחת הכניסות נמצאות צמוד לחניה וזה גורם לי לעשות עיקוף של חצי בניין כדי להיכנס. האם מותר לי לדרוש מועד לפתוח לפחות כניסה שליד החניון פנימי?

תודה מראש. (אנטון)

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "ככלל, סעיף 58 לחוק המקרקעין מטיל חובה אבסולוטית על בעל דירה להשתתפות בהוצאות החזקת הרכוש המשותף. השתתפות בהוצאות אחזקת הרכוש המשותף אינה תלויה בהנאה שמפיק בעל דירה משרותי הועד ולכן אין להתנות על חובה זו.

סעיף 58 לחוק, אינו מכיר במושגים שוכר/משכיר, שכן הסעיף מחיל את חובת התשלום עבור הוצאות החזקת הרכוש המשותף לנציגות הבית על בעל הנכס בלבד.

הסדר התשלומים בין השוכר למשכיר נקבע בהסכם השכירות ביניהם ואין זה באחריותה ו/או מתפקידה של נציגות הבית לברר על מי מהצדדים חלה חובת תשלום כזה או אחר ו/או לעדכן את בעל הנכס מי מהשוכרים שילם וכמה.
כשוכר עליך לפנות להסכם השכירות בינך לבין בעל הדירה ולבחון שם את החובות החלות עליך.

נציגות בהחלט יכולה ואף צריכה להשאיר בקופה סכום סביר, הן להוצאות שוטפות והן כרזרבה להוצאות דחופות ובלתי צפויות. הסכום הסביר הינו אינדיבידואלי לכל בית ובית, אך בדרך כלל מדובר בסדר גודל של לפחות 2 חודשי תשלומים שוטפים של כל הבית. פסיקה מהשנה האחרונה קובעת, כי נכון שהנציגות תבטיח עתודה כספית של עד 20%.

החלטה בקשר לפתיחת פתח לצד החניון צריכה להתקבל באסיפה כללית ואתה כשוכר אינך יכול להצביע ו/או להשתתף באספות דיירים אלא אם כן יש בידיך ייפויי כח מבעל הדירה המתיר לך להצביע באסיפה".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *