חדר ציוד בבניין משותף ללא מצלמות אבטחה

שאלה: שלום רב, אנו גרים בבניין משותף ללא מצלמות אבטחה (אין מצלמות – בהתאם להחלטת הדיירים בישיבה), בו חדר אחסון עגלות ואופניים ברכוש המשותף, כאשר לרוב דיירי הבניין אם לא לכולם מפתחות לפלדלת זאת.

בישיבת הדיירים, הלינו דיירים – שלאחרונה, הדלת נמצאת מוגפת ואינה נעולה, מה שמסכן את היעלמות הציוד היקר המאוחסן, וככול הנראה מדובר בתוצאה של שליחת ילדים להוצאת ציוד/אופניים/עגלות וכיו"ב ללא השגחת מבוגר אחראי.

במקביל, בשל הצטברות שלדות אופניים/עגלות ופסולת אשר נערמה במחסן המעבר נחסם. הוחלט וסוכם על ניקיון חדר זה, וזריקת כול הציוד שאינו שייך לחדר זה, לרבות שלדות אופניים וכד'. אחריות הנקיון הוטלה על נציגות הבית המשותף, לאחר שלא נמצאו מתנדבים לארגון חדר זה מחדש.

לדיירים נתנה הזדמנות לקחת כול אחד אל ביתו את הציוד היקר לו עד לסיום המהלך, או לחילופין לקשור ולסמן בבירור את שמו על הציוד ולידע את נציגות הבית המשותף, ורק על ציוד תקין.

מהלך הנקיון התעכב מעט, נכתבו מספר פעמים אזהרות ובקשות ע"י נציגות הבית המשותף בעניין גילוי אחריות אישית בעניין זה ופינוי הציוד, תוך שנציגות הבית לא יהיו אחראים באופן ישיר זה או אחר לציוד חסר, או כזה שלא נקשר, סומן, ודווח.

החדר פונה והוכן לקראת המהלך, סבל מזדמן/אקראי מוכר עשה טובה ולקח את הפסולת.

שכנתי לא נעלה את האופניים שלה, לטענתה סימנה בבירור את האופניים היקרות שלה מדבקה, ואופניה נעלמו עם עוד ציוד כזה או אחר, אולי נגנבו בדיוק עיתוי זה (נגנבו לא פעם אופניים, עגלות וציוד של דייריםשאוחסנו בעבר הלא רחוק מחדר זה).

האם שכנתי יכולה לבוא בטענות ודרישות חד משמעיות, לנציגות הבית לרכוש עבורה זוג אופניים זהה חדש בנסיבות, למרות האזהרות מצידם והסרת אחריות מכול דבר ועניין, זאת ולמרות שהחדר נמצא ללא השגחה פתוח לרב, בגלל חוסר אחריות הורית וללא מצלמות במקום,?

אני יודע שכמחווה של רצון טוב ,יחסי שכנות טובים, האמינות, לאור הנסיבות והספק הרב המלווה באירוע (חדר פתוח וכד'), הוצע לדיירת זוג אופניים אחר, והדיירת לא מסכימה- רק דומים וזהים לשלה.

הנציגות מרימים ידיים, מה עושים?

עיזרו נא בתשובתכם הכנה.

תודה רבה ושבוע טוב

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "כעקרון על פי פנייתך הנציגות הודיעה והתריעה על כוונתה לעשות סדר וניקיון, ההחלטה התקבלה ע"י רוב בעלי הדירות ואותה בעל תדירה לא הודיעה ו/או יידעה על עצם היות אופניים בחדר האופניים מהסוג כאמור. אכן סוגיה בעייתית של "מילה כנגד מילה" . עם זאת, הכלל הינו המוציא מחברו עליו הראיה. על בעלת הדירה שלה האופניים להוכיח כי האופניים היו קשורות וכי נגנבו בשל חוסר אחריות של הנציגות ו/או לחלופין נזרקו. הוועד מצידו יצטרך להוכיח את כל הצעדים שנקט על מנת ליידע ולהתריע בפני כל בעלי הדירות לדאוג לרכושם. אין ספק כי המקרה מעלה סוגיה בעייתית אשר יתכן ותוכרע רק בהליך משפטי".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *