מה עושים עם סרבני תשלום?

שאלה: שלום, אני גר בחדרה בקומה אחרונה והשביעית ובכל קומה יש שלוש דירות. הבעיה שיש בתקרה נזילה. כשבחורף יש נזילה עליי להדגיש שמים ממש חודרים ולא רק טפטופים אלא זרימה של מים ויש השפעה הרסנית לגבס וחשמל, בסלון ובפינת האוכל.

השכנה שלי בטובתה, שהיא מוועד בית, טוענת שפינתה לכל הגורמים כולל עו"ד וללא הצלחה כי הדיירים שלדבריה מבוגרים שאין להם כסף וחלקם גרים בשכירות.

עניתי לה שיש חוק, שכל דייר משתתף בהוצאות לא משנה מה. בפיצוץ של צינור השתתפנו ופיצוץ צינור גינה, ומעלית שהתקלקלה. אבל הגג אמרו לי שזה לא נוגע אליהם.

מה אני יכול לעשות? לפתוח תיק שעו"ד תטפל בהכל מא' ועד ת' כי יש לי בעיית בשמיעה ולא יכול לשוחח בטלפון רק בוואסטאפ ועובד כמו שהדיירים בקומה שלי אומרים שאין להם זמן לטפל.תודה

תשובה: עו"ד אירית דרדיק, מנהלת פורום בתים משותפים עונה: "תיקון ליקויים ברכוש המשותף הוא דבר שבאחריות בעלי הדירות ולא שוכרי הדירות. (ס' 58 לחוק המקרקעין). על בעלי הדירות מוטלת חובה לתקן ליקויים ברכוש משותף, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בליקוי שגורם לנזק ממשי כספי ו/או קנייני ו/או בטיחותי לבעל דירה בבניין.

מידה והנציגות אינה מביאה לתיקון הנדרש, ניתן להגיש תביעה לתיקון והשבת המצב לקדמותו כנגד כל בעלי הדירות בבניין. מומלץ בחום לשכור שירותיו של עו"ד המתמחה בתחום".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *