למי שייכת המרפסת?

שאלה: שלום רב, הנני מתגורר בבניין משותף  בקומתו האחרונה, בקומה זו ישנן שתי דירות ועוד מרפסת אשר דלת הכניסה שלה סמוכה וצמודה לדלת הכניסה לדירתי. השכנים שגרו בבניין שמו את חפציהם והיו משתמשים באותה מרפסת הם גם היו בעלי המפתחות הבלעדיים אליה,  באחרונה השתנה הוועד והוא דורש להשיב את המרפסת הנ"ל לידיו, לטענתו היא משותפת.

אני מתנגד לכך היות וניראה לי לא הגיוני שמרפסת הנמצאת בקומה 9 וצמודה לדירה מסוימת תהפוך להיות שטח פתוח לכול בכול שעות היממה הם הביעו רצון לעשות שימוש בה לאירועים של הבניין כך שלא ירחק היום עד ששירת קריוקי ומסיבות טראנס יהיו מנת חלקי. נשאלת השאלה מה עושים המרפסת הזו סמוכה רק לדירתי האם יכול להיות הגיוני שמרפסת כזו שאמורה הייתה להיות משותפת לשתי הדירות בקומה העליונה ולהוסיף לערך הנכס היא למעשה דרך פתוחה לכול שכול איש יעשה בה כישר בעיניו מה שיוריד אוטומטית את ערך הנכס.

בנוסף כדי להיכנס לאותה מרפסת יש לעבור דרך הפרוזדור היחידי המוביל לדירתי באופן שגורם לאיבוד הפרטיות ולתחושת המוגנות ברשותי ילדים רכים בשנים . מה אני יכול לעשות במצב הנתון האם אני יכול לאלץ אותם לרדת מהעץ שטיפסו עליו.

תשובה: עו"ד אירית דרדיק, מנהלת פורום בתים משותפים עונה: "התשובה לשאלתך טמונה במסמכי הבית המשותף. במידה ומדובר במרפסת שלא הוצמדה לאחת מן הדירות, אזי מדובר ברכוש משותף, שכל בעלי הדירות יכולים לעשות בה שימוש".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *