שכן שלא מוכן לשלם דמי וועד

שאלה: בבניין שלנו השכן בקומת קרקע אטם את דלת הכניסה מתוך הבניין ופרץ לעצמו פתח חדש מתוך החצר הפרטי שלו וכרגע הוא טוען שמכיוון שהוא כלל לא נכנס לתחום הבניין הוא לא חייב בשום תשלום כל שהוא לוועד הבית כולל הביטוח על המעלית והניקיון. מה הדין במקרה כזה? (ישראל)

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "סעיף 58 לחוק המקרקעין מטיל חובה אבסולוטית על בעל דירה להשתתפות בהוצאות החזקת הרכוש המשותף. השתתפות בהוצאות אחזקת הרכוש המשותף אינה תלויה בהנאה שמפיק הדייר משרותי הועד ולכן אין להתנות על חובה זו. לפיכך, במידה ובעל דירה אינו משלם את חלקו בהוצאות עבור אחזקת הרכוש המשותף, הרי שניתן להגיש תביעה כנגד סרבן התשלום בפני המפקח לרישום מקרקעין שהינו הרשות המוסמכת לדון בסכסוכי שכנים.

על בסיס המתואר בפנייתך המדובר בשינוי ופגיעה ברכוש המשותף (דבר שמצריך בחינה משפטית האם כלל הדבר הותר לו מבחינת בעלי הדירות והאם ישנו היתר לבניה). מעבר לכך, גם באם נתייחס לדירתו כדירה עם כניסה אחרת, הרי שגם דירות מרתף, דירות גן וגם דירות שהכניסה אליהן מהצד צריכות לשאת בתשלום ועד הבית משום שהם חלק מהבית המשותף, והדבר לא תלוי בהנאה אשר מפיק דייר משירותי הועד, אם זאת, לכלל זה ישנו סייג וזאת אלא אם כן, נקבע בחוזה המכר על ידי הקבלן אחרת ו/או נקבעה הוראה כאמור בתקנון המוסכם ו/או לחלופין, התקבלה הסכמתם של כל בעלי הדירות בעניין".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *