כמה מסי וועד כל דייר משלם

שאלה:

אני מקפידה מאוד ושמחה מאוד לשלם במועד לכל מי שעושה למעני. אבל קורה משהו נורא במקום בו אני גרה לאחר גירושיי. דירת 25 נטו שרכשתי, גג לראשי במתחם שהיה פעם דירות נופש ופשט את הרגל. בעלי אינטרסים דואגים לשמר את ייעוד המגורים, אבל זה לדיון אחר. כרגע אני נדרשת לשלם לחודש כ- 430 ₪ עבור הסטודיו הקטן להחריד שאני חיה בו. חברת הניהול טוענת שהוחלט באסיפת דיירים שכולם ישלמו אותו סכום. בנוסף טוענים שיש אחזקת משרד ושומר.

אני ושכמותי לא צריכים שומר ולא משרד עם כל ההוצאות הכרוכות בו (כמו אחזקת רכבים וכדומה) כלומר: כאלה שהדירה שלהם גדולה יותר ואלה שיש להם עוד דירות בעולם ועושים רווחים מהדירה. כמוני וכמו דומיי, שזהו הגג היחיד לראשם בשטח דירה זעום. אציין שרבע ממספר הדירות מוחזק בידי אנשים שמשתמשים בדירות להשכרה לתקופות שונות שאינן במסגרת התנאים שנדרשים בדירות נופש. אני חייבת מישהו שיגיד לי בדחיפות מה הם זכויותיי כדי שלא אסתבך בתביעות משפטיות למרות שאני כן רוצה לשלם את המגיע, רק לא מסכימה שישדדו אותי בעלי הון שרלטנים.

אנא. האירו את עיניי

תשובה:

עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "חוק המקרקעין בסעיף 58 קובע בצורה מפורשת את החובה להשתתף במיסי ועד הבית. לגבי אופן חלקות התשלום הרי שהחוק קובע כי החישוב לתשלום יבוצע לפי שטח הרצפה ביחס לכלל שטחי הרצפות, אלא אם כן לבניין יש תקנון הקבוע אחרת. כלומר, באם לבניין ישנו תקנון מוסכם אשר קבע כי התשלום יבוצע שווה בשווה התקנון גובר על הוראות החוק ועליכם לפעול בהתאם לתקנון. עלייך לברר באם אכן יש לבניין תקנון אשר קבוע שיטת תשלום זהה לכל הדירות".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *