מותר לקזז דמי וועד מעלות תיקון?

שאלה : אני גרה בבנין משותף ישן בעל 6 קומות, בלומה הראשונה. הקיר של פינת האוכל שלי הוא קיר משותף עם ארון החשמל וצינור הביוב של כל הבנין בחדר המדרגות. בעקבות הצפה של הביוב הקיר שלי התנפח במקומות רבים ואחרי שהצינור תוקן עברו מספר חדשים וכעת יש נקודות רבות לאורך כל ה'קיר למעלה ולמטה הדורשים תיקוני שפכטל ועקב כך עם תיקוני צבע. יש לציין שההצפה קרתה לא רחוק מהשיפוץ שעשיתי בדירה והכל היה חלק וצבוע היטב.

יש לציין שתקלה כזו קרתה גם לפני מספר שנים והוועד הקודם שילם עבור תיקון הנזק, למרות שהנזקים היו מעטים יחסית להפעם.

האם הועד צריך לתקן את הנזק או להחזיר לי את עלות התיקון? האם אוכל לקזז את עלות התיקון מדמי וועד הבית החודשיים שעלי לשלם?

יש לציין שהמזכירה באגודה לתרבות הדיור אמרה לי שאכן הוועד חייב לשלם. (יעלה)

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "נציגות ועד הבית היא האחראית על התחזוקה השוטפת וניהול הבית המשותף ועל כן, ככל וצנרת משותפת הוצפה וגרמה לנזקים הן ברכוש פרטי הרי שיש לנציגות אחריות רק לתיקון הצנרת ולהשבת המצב לקדמותו בדירה, מבלי שיושתו עליה הוצאות נוספות בגין שדרוגים וכד'. דהיינו, יש רק חובה לבצע תיקון צבע בקיר שמקביל לאותה צנרת.

סעיף 3 לתקנון המצוי, המהווה חלק בלתי נפרד מחוק המקרקעין קובע כי: 'בעל דירה זכאי לדרוש מהנציגות שתבצע כל תיקון בבית ו/או ברכוש המשותף, שאי ביצועו עלול לפגוע בדירתו ו/או בערכה'.

עם זאת, אין שום זכות לקזז ו/או להתנות על תשלום מסי ועד הבית. זו חובה חוקית ואין בינה לבין התיקונים דבר משותף. החובה הינה חוקית ומחייבת ללא כל תנאי".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *