אפקטיבי וגם דקורטיבי, וילון אקוסטי לסלון

להגיע הביתה ולהימרח על הספה בבית, לשכוח את כל היום שעבר ולא לשמוע שום דבר חוץ מהמנוע של המקרר. ובכן, במרבית בתי המגורים בארץ זה ממש לא קורה, אפילו לא קרוב. הגידול באוכלוסיה, הצפיפות של הבנייה והעומס בכבישים, מקיפים אותנו ברעשים סביבתיים שלמרות החידושים בענף הבנייה, עדיין קשה להימנע מהם.

במרבית בתי המגורים בארץ חלל הסלון פונה אל הרחוב במטרה להפנות את חלונות חדר השינה אל מקומות שקטים יותר, אך עדיין רועשים כמו גינה ציבורית, מרכז מסחרי או מגרש משחקים. ישנם פתרונות אקוסטיים רבים בשוק הפותרים או לפחות מצמצמים את בעיית הרעשים הבוקעים מן הרחוב. עם זאת, רוב האלמנטים האקוסטיים אינם אסתטיים במיוחד והדבר פוגם בנראות הסלון או חדרי השינה, מה שנקרא – יעיל אבל מגעיל.

לשמחתנו, נמצא פתרון אפקטיבי שהוא גם דקורטיבי והוא וילון צבעוני אקוסטי, המוכר לנו דווקא מעולם התאטרון. הוילון האקוסטי מורכב מתפירה והדבקה של שלושה חומרים שונים וצבע, בשלוש שכבות. בדרך כלל אלה חומרים כבדים שניתן לדחוס אותם, כגון משי וכותנה (חומרים יקרים יחסית שגם מייקרים את עליות הוילון), בינם יהיה חומר בידודי/אקוסטי כגון צמר סלעים או דבק טקסואנד.

vilon1

 

 

הוילון האקוסטי נתלה על מוט וילון רגיל אך עבה ומאסיבי יותר בגלל כובד הוילון עצמו, אורכו יהיה מן התקרה וכמעט עד הרצפה בכדי לבודד רעשים בצורה מיטבית ולדמות מעיין קיר נוסף אך צבעוני ומרשים בבית. פתרון נוסף עבור בידוד אקוסטי הוא וילונות דואט העשויים מ-2 שכבות בד, ביניהן כלוא אוויר הגורם להפחתה משמעותית בכמות הרעשים המגיעים מבחוץ ומונע מגלי הקול בתוך החדר מלהגיע לחלון הזכוכית ולחזור ממנו בתהודה.

vilon2

עם וילון אקוסטי ניתן לקבל את אותן תוצאות מרשימות של שליכט רגיל ולצמצם את עצמת הרעשים החודרים אל הבית מן הרחוב. הבית מקבל מתיחת פנים עם קיר צבעוני מרשים שאינו כמו קיר צבע רגיל. חשוב לזכור כי לפני תליית הוילון יש לקחת בחשבון את הוצאתם או העברתם של שקעי חשמל, גופי תאורה או ספוטים.

יתרונותיו של וילון אקוסטי מתבטאים גם במחירו, המתחיל לרוב ב-500 ₪ למטר רץ וניתן להשיגו בחנויות כלי בית וחנויות בדים רבות, שם תוכלו למצוא דוגמאות מעניינות וצבעוניות יותר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *