איך לישון בממ"ד ולעבור את הלילה

עד שנהפוך להיות מדינה כמו שוויץ, בלי מלחמות ודאגות, משרד הבינוי והשיכון הישראלי מחייב לבנות בתים ובניינים עם מקלטים וחדרי ביטחון. המרחב המוגן בדירה הוא הממ"ד, שלרוב משמש כאחד מחדרי השינה של הילדים. כיצד הופכים את השהות בו לנעימה יותר? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

קשה להתמודד עם רצונות הילדים כשחדר השינה שלהם הוא הממ"ד (מרחב מוגן דירתי). ישנם גורמים רבים המקשים על אבזור החדר ויצירת חלל ילדים אופטימלי שיתאים לצרכיהם ובעיקר שהם גדלים. אפשר להתנחם בעובדה שנער/ה מתבגרים הלנים בחדר שינה שהוא הממ"ד, תאפשר לשאר דרי הבית לישון בלילה בשקט, גם אם להורים קצת פחות.

 

בטון מזוין זה (לפעמים) מצוין

מה לעשות, קשה ומסורבל לחורר קיר העשוי משילוב בטון ומוטות ברזל עם פטיש ומסמר, בעצם גם עם מקדחה או כל כלי עבודה אחר. לתלות תמונה בקטנה או טלוויזיית פלזמה גדולה הן משימות כמעט בלתי אפשריות המצריכות התערבות של איש מקצוע, שעות עבודה והרבה ניקיון לאחר מכן. מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להפוך את הממ"ד לפחות… ממ"די?
1. במקום לתלות את הטלוויזיה על הקיר, אפשר לקנות שידה שתהיה גם שידת אחסון ולהניח את הטלוויזיה עליה. כמו כן ניתן גם לחבר את המחשב למסך הטלוויזיה ולהשתמש במקלדת ועכבר אלחוטיים.
2. מגנטים מגנטים מגנטים! דלת הברזל של הממ"ד היא כר פורה ליצירות וגאדג'טים כמו מתלים לחולצות, מחזיקי מפתחות ועוד שלל "פיצ'עפקסים" ממוגנטים.

3. במקום תמונות לתלייה שימו טפטים או מדבקות בשלל צבעים צורות וגדלים. ניתן לקנות או להזמין את המוצרים הללו מכל אתר קניות באינטרנט בעלות של כמה עשרות שקלים.

 

אינטרנט

אחת הבעיות בממ"ד שמתפקד כחדר שינה היא קליטת רשת האינטרנט. אם יש לכם כמה מחשבים וראוטר (נתב אלחוטי), יהיה לכם קשה וכמעט בלתי אפשרי לגלוש ברשת האינטרנט הביתית. הפתרון נמצא בבנייני מגורים ובתים חדשים בהם נבנים הממ"דים עם שקע (בזק) טלפון מובנה, כך אפשר להתחבר עם כבל רשת ישירות למחשב. חברת הטלוויזיה "הוט" מספקת גם היא תשתית אינטרנט באמצעותה ניתן לגלוש דרך התקנת שקע ייעודי במקום שקע החשמל.

 

אחסון

גודלו של ממ"ד תקני הוא 9 מ"ר, חדר קטן מחדר שינה סטנדרטי לכן נדרשת יצירתיות בעיצוב חדר השינה לילד/ה. פתרונות אחסון מודולאריים שניתן לפרק ולהרכיב מחדש בגבהים ורוחב שונים, על מנת להתאים בצורה אופטימאלית למשתמש בהם, כמו מיטה עם ארגז מצעים, שידת אחסון וטלוויזיה, ארון עם דלתות הזזה, מראה ופינת למידה מתקפלת אשר יכולים לחסוך מקום יקר וכסף.

3d rendering of a nursery interior design

הממ"ד הביתי שמתפקד כחדר שינה מצריך חשיבה יצירתית ופתיחות לרעיונות חדשים וגם כאלו המגיעים מצד הילדים, אחרי הכול, הם אלו הנמצאים בחדר ברוב שעות היום. נסו לשמור על שלמות הממ"ד, למרות שאפשר לקדוח בו חורים זה לא מומלץ מבחינה בטיחותית וגם מצריך התערבות של בעל מקצוע, כלומר עולה לכם יותר כסף, מבלי לדבר על הלכלוך והבלגאן.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *