אי אפשר בלי אי

זה התחיל כטרנד עיצובי לפני כמה שנים ובמהרה הפך להיות אביזר חובה כמעט בכל מטבח בישראל. אי במטבח הוא פתרון יעיל, אסתטי ובעיקר מאוד מקרב בין בני הבית כשיודעים איך לבנות ולהשתמש בו נכון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בתכנון האי הפרטי שלכם.

הנה כמה כללים שתקפים גם לתכנון האי במטבח אך גם לתחומים אחרים בחיים. מוזמנים ליישם!

 

הכול יחסי

חשבו את המרחק בין הכיור וארונות המטבח אל האי שלכם, דאגו כי המרחק לא יהיה קטן מידי וכך לא תוכלו לפתוח את דלתות הארונות או בכלל להתכופף בכדי להוציא מהם משהו. המרחק האופטימאלי הוא 120 סנטימטר.

אם הסלון והמטבח שלכם בנויים כיחידה אחת, עליכם למדוד את המרחק בין האי והכיסאות הסובבים אותו (במידה ויש) לבין ספות הסלון שלכם. שמרו על מרחק סביר בין שני אזורי הפעילות ותנו לכל אזור את הכבוד המגיע לו.

 

הכול מעשי

מעבר לבנייה הנכונה ולחישובי המרחק, על האי במטבח לספק את צרכי דיירי הבית ולתפקד גם כחלק מן המטבח וגם כמקום של ישיבה משותפת של המשפחה. מה האי צריך לכלול כדי להיות יעיל ככל האפשר?

1. כיריים או תנור אפייה – אחד משני המוצרים הללו יוריד את העומס מעמדת המטבח המקורית ויעניק למטבח את ה-FLOW האופטימאלי לבישול נוח.

2. אחסון – כל תכולתו של האי יכולה להוות מקום אחסון לכלים שמתאימים למוצר שבחרתם בסעיף הקודם, לדוגמה: אם בחרתם להציב כיריים על האי, דאגו שיהיו מחבתות וסירים בהישג יד.

3. שמרו על הפרדה בין אזור הישיבה לאזור הבישול, אם האי שלכם הוא קטן מדי (באופן יחסי) להפרדה של מרחק, כדאי לכם להפריד את איזור הבישול ואיזור הישיבה על ידי גובה. בנו מדף עליון שיראה כמו בר, על שטח הישיבה של האי, התאימו אליו כיסאות בגובה מותאם לישיבה, כך תיצרו אשליה של הפרדה וילדים קטנים לא יוכלו להושיט את היד לעבר הכיריים.

התמונה באדיבות מירי רם

התמונה באדיבות מירי רם

הכול עיצובי

צבעו של האי הוא גם צבעו של המטבח כולו ושניהם אמורים להיות שונים ונבדלים מן הסלון. רעיון מיוחד המשלב את המודרני והכפרי הוא השילוב של מטבח לבן עם רצפת קרמיקה בעלת אריחים לבן עם עיטורים שחורים. ההפרדה מתבצעת בהתקנת פרקט בחלל הסלון אשר כולו בגווני עץ בהירים ונגיעות של ירוק ואפור.

 

 

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *