שכנה שעובדת מהבית מרעישה בשעות מאוחרות

שאלות תשובות

שאלה:

שלום רב,

בדירה שמעלי השכנה מנהלת ביום פעוטון בשעות אחר הצהריים ובערב מנהלת מכון קוסמטיקה, מקבלת בערך 3-4 לקוחות בערב.
השכנה מנקה את הבית בלילה בשעות 23:00-02:00 וגוררת רהיטים. מה ניתן לעשות בנושא? יש לי קושי להוכיח שהיא מנהלת מכון קוסמטיקה מלבד לפנות לחוקר פרטי, האם שמעתם על מקרים דומים ואם כן איך הם הסתיימו. יש לציין שהיא שוכרת ולא בעלת הדירה, פניתי לבעל הדירה זה לא ממש עניין אותו.
אשמח לעזרה בנושא. (איציק)

תשובה:

עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "ככלל, ייעודה של דירת מגורים הוא למגורים בהתאם לתכנית ולהיתר שחלים על המקרקעין. שימוש בדירת מגורים שלא למגורים, למשל לצורך הקמת עסק, נחשב שימוש חורג, שמשמעותו: שימוש השונה במהותו ממה שנקבע בהיתר הבנייה.

חוק התכנון והבנייה קובע כי המעוניין בהיתר לשימוש חורג מחויב להגיש בקשה מתאימה מראש – ולא בדיעבד – לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של הרשות המקומית. בכל מקרה ההליך של מתן היתר לשימוש חורג בפני הועדה המקומית לתכנון ובניה של הרשות המקומית, מאפשר לדיירים להיות מעורבים, להביע עמדה, להתנגד או לדרוש הגבלות להיתר.

הצורך בהיתר לשימוש חורג מאפשר לרשות המקומית להסדיר את ההיבטים הציבוריים השונים הכרוכים באותו שימוש. כך למשל, במסגרת בקשה לאישור חורג תוכל הרשות לתת הנחיות ולהטיל מגבלות שונות כדי להקטין את הפגיעה בשכנים. מדובר במגבלות הקשורות לשעות הפעילות בעסק, לדרכי גישה וחניה, לבטיחות וכיוצ"ב.

לאור האמור לעיל, ראשית, עליכם לבדוק בעירייה באגף מנהל ההנדסה/אגף רישוי, באם עסק מסוג זה שנפתח בבית המשותף דורש רישוי ו/או היתר לשימוש חורג. מומלץ הן לבדוק עם בעל הדירה האם הוא מודע ונתן הסכמתו להשלכות הנובעות מניהול עסק כאמור.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *