דק סינטטי לגינה – קווים לדמותו והתקנתו

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת דק למרפסת הבית הוא החומר ממנו עשוי הדק. מצד אחד, עץ הוא ההעדפה הראשונית עקב איכותו, מחירו הזול יחסית והמראה הכפרי שהוא תורם לבית. מצד שני, עץ הוא חומר טבעי וככזה הוא חשוף לפגעי מזג האוויר ובלאי. אז מה הפתרון?

חולמים על מרפסת  בעיצוב כפרי? עד לאחרונה דק עץ כיכב בחצרות ומרפסות רבות כשלוחה טבעית הממשיכה את הבית כלפי חוץ ויוצרת חיבור אסתטי לטבע. אך דק עץ דורש תחזוקה עקב הנזקים שהוא חשוף אליהם. כך לדוגמא, יש לדאוג לשייף, לשמן ולצבוע אותו אחת לשנה כדי לשמור על מראהו ויכולות האיטום שלו. כמובן שכל פעולה כזו מצריכה חומרי ניקוי מיוחדים או עבודה של בעל מקצוע מיומן – והמחיר בהתאם.

עקב כך, בשנים האחרונות הפך הדק הסינתטי לפופולרי, במיוחד במדינה בעלת מזג אוויר עם נטיות קיצוניות ולחות גבוהה כמו ישראל. יתרונותיו של דק סינתטי נעוצים בכך שהוא מיוצר משילוב של פולימר פלסטי ושבבי עץ בטכנולוגיה חדשיה, המעניקה לו עמידות גבוהה במיוחד מפני נזקים סביבתיים ומזיקים חיים. המראה? דומה מאוד לדק מעץ.

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

לגלרייה טובה של דקים סינטטים בקרו בקישור הבא

דק סינתטי עמיד בפני מים, אינו דורש תחזוקה שוטפת (חוץ מניקיון), ואינו נרקב או מתנפח, בניגוד לדק העשוי מעץ. עם זאת, מרבית הדקים הסינתטיים מיובאים מחו"ל ברמות איכות שונות, כך שלא ניתן לדעת בוודאות מהו טיבו וכמה זמין יחזיק מעמד.

כיצד ניתן להתגבר על המכשול ולרכוש דק סנטטי איכותי?

  • רכישה מיצרן מקומי המסוגל להעניק לכם אחריות ארוכת טווח ושירות במידה והדק יינזק או לא יותקן כראוי.
  • תכנון נכון – גודל החצר/מרפסת יכתיב את גודל הדק וכן הנישות בהן (פינת משחק לילדים, בריכה, פינת ברביקיו וכיו"ב). תכננו מראש היכן אתם רוצים לרצף בדק והיכן להשאיר צמחייה.
  • התקנה נכונה – רבים מעדיפים דק עדין העשוי מקרשים דקים ולא מסיביים. הבעיה היא שקרש דק עלול להינזק תוך זמן קר יחסית. לכן מומלץ להתקין מתחת לקרשים קונסטלציית ברזל שתתמוך בקורות הדק ותמנע מהן להיסדק. התקנת דק סינתטי באופן תקני מחייבת התקנה במרווחים של 40 ס"מ בין קורות הקונסטרוקציה.

בנוסף – יש לוודא כי קורות הדק מותקנות במרווח מתאים מכיוון שהן בעיות נטייה להתרחבות של כמה מילימטרים לאורך זמן. המרווחים הם 6 מ"מ בין קורות הדק למבנים סמוכים, 5 מ"מ בין כל קורה בדק, ומרווחים בין קצותיהן הנעות בין 3-6 מ"מ בהתאם לטמפרטורה  בהן יוצרו.

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *