פרגולות עץ לבית – יתרונות ועיצובים

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

אם כל בית צריך מרפסת, אז כל מרפסת צריכה פרגולה. אבל לא רק מרפסת – הפרגולות הן אלמנט עיצובי יפה וגם יעיל, מכיוון שהן מסוככות עלינו ועל הגינה מפני השמש והגשם, מעניקות צל ומשפרות משמעותית את מראה הבית. רוצים להוסיף פרגולה אך מתלבטים מה הכי יתאים לבית? הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם להחליט.

פרגולות עץ נחשבות לתוספת עשירה ואלגנטית לבית. העץ הוא חומר טבעי באיכות מצוינת ובמחיר משתלם, המצריך תחזוקה שוטפת פשוטה יחסית פעם בשנה כדי למנוע בלאי טבעי ונזקים חיצוניים של מזיקים ופגעי מזג אוויר.

ניתן לבחור בין כמה סוגי עץ לפרגולות: עץ אורן, במבוק, עץ פיני, עץ גושני וכן עצי טיק וארז, שהם בעלי שמנים טבעיים המעניקים להם עמידות טבעית בפני נזקים חיצוניים. ההבדלים בין העצים מתבטאים במראה, במסיביות העץ, בעמידות וכמובן – במחיר. מומלץ להסתכל על דגמים שונים של פרגולות כדי לוודא את הסוג שהכי יתאים לגינה, לאקלים ולסביבת המגורים שלכם.

התמונות באדיבות רועי אופק עבודות בעץ

דוגמה טובה למגוון עיצובי פרגולות עץ לגינה ניתן למצוא באתר הבא

מחפשים פרגולת עץ למרפסת או לגינה? הנה כמה עיצובים שונים שיעזרו לכם לבחור:

  • פרגולה פתוחה – פרגולה זו משמשת בעיקר לנוי ולא כסוכך וחלקה העליון אינו מקורה, אך היא מאפשרת אוורור ויציאת אוויר חם כלפי מעלה. מומלץ להתקינה בסמוך לפינת נוי בחצר (בריכת מים למשל) או כדי לתחום את החצר לכמה חלקים – מבואת כניסה לבית לדוגמא. אפשר לשלב בה צמחייה מטפסת שתעניק צל טבעי ותוסיף לה יופי ואווירה כפרית.
  • פרגולות סוכה – פרגולות המיועדות לתחום את פינת הישיבה החיצונית וניתן להשתמש בקורות הנתמכות בקיר כדי לשלבן כחלק חיצוני של הבית, או לבנות פרגולה שהיא יחידה עצמאית בחצר. מומלץ לשלב בה אלמנטים כפריים כדי להפוך אותה ליוקרתית בהרבה – קמין לימי החורף, צמחייה מטפסת, בריכות מים קטנות ואף לבני אבן, שישדרגו את המראה שלה לאין ערוך.
  • פרגולה בכניסה לבית – משדרגת את חזית הבית ומעניקה לה מראה מהודר יותר. מומלץ לרתום גם את שביל הכניסה מתחת לפרגולה ולשים בו עציצים או לתלות חפצים צבעוניים כדי ליצור אווירה מזמינה וביתית.

כדי לשמור על תחזוקת הפרגולה, מומלץ לבצע בה תחזוקה שנתית הכוללת ניקיון, שיוף העץ, שימון וחיזוק הברגים כדי להבטיח שהיא תמשיך לעמוד במשך שנים רבות.

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *