שומר חניה בבית פרטי – הסוף לגנבי החניות

אחד הדברים המרגיזים ביותר הוא להגיע הביתה בסוף יום ארוך, כשכל מה שאתם רוצים הוא להיכנס לבית הממוזג, להשליך את התיק ולהירגע על הספה. אבל רגע, מה זה? שוב פעם מישהו תפס לכם את החניה הפרטית ושלח אתכם לסיבוב מתסכל ברחבי השכונה כדי למצוא את החוצפן או חניה אחרת?

הכירו את המתקן שיעשה סוף לגניבות החניות המרגיזות (והלא חוקיות): שומר החניה. ממש כמו דבורה, הוא מגיע בצבעים שחור וצהוב, וממש כמו דבורה – הוא יפגע בכם קשות אם תנסו להתעסק איתו.

איך שומר החניה פועל?

המתקן עצמו הוא פשוט ונוח לתפעול. מדובר במחסום המעוגן למשטח החניה ומונע כניסת כלי רכב בלתי מורשים לחניה הפרטית שלכם, בזמן שרכבכם אינו שם. המתקן עשוי מפלדה וצבוע בכוונה בצבעים בולטים לעין, כדי שהתירוץ "לא שמתי לב שהחניה שאני חונה בה לא שלי וגם הבית שהחניה נמצאת בו לא שלי" לא יהיה קביל כאן.

בשוק ניתן למצוא שומרי חניה מתקפלים במספר תצורות:

  • שומר חניה בעל רגל אחת. אלה המוצרים הזולים ביותר, בד"כ מיוצרים בסין וסובלים מחוסר אמינות וחיי שירות קצרים.
  • שומר חניה חשמלי: המוצר הנוח ביותר לשימוש למעט התקנה מסובכת ויקרה הדורשת הבאת תשתית חשמל. בנוסף, המנגנון רגיש לקילקולים עקב חדירת מים.
  • שומר חניה ידני – זהו מוצר מכאני לחלוטין המחייב אתכם לעבוד קשה: לצאת מהרכב לצורך העמדה או השכבה שלו. מאידך הוא יתגמל אתכם במחיר זול ואמינות לאורך זמן.

כאמור, שומר החניה ניתן לקיפול ולנעילה. לפני הכניסה לחניה דאגו להשכיב ולנעול אותו וכך תוכלו לעבור מעליו בכניסה וביציאה מהחניה ללא בעיות או חשש מפגיעה בתחתית הרכב. לאחר שתוציאו את הרכב מהחניה, פתחו את המנעול של שומר החניה, העמידו אותו במרכז החניה ונעלו אותו שוב. כך הוא יעמוד ניצב ויסמן "אין כניסה" לכל פולש בלתי רצוי בחניה שלכם.

איך לבחור

שומר בעל 3 רגליים תמיד יהיה עדיף על מוצר עם רגל אחת שהנו מאוד רגיש לכל דחיפה של כלי רכב וייעקר בקלות. המוצר בעל שלוש הרגליים נהנה מבסיס רחב המקנה לו יציבות משופרת וכן 3 נקודות עיגון מסיביות בקרקע. ניתן לראות דגם שומר חניה מתקפל בעל 3 רגליים באתר מ.מ.ש אביזרי בטיחות בדרכים.

חשוב לשים לב לסוג המנעול, מנעולים הם חלק רגיש בשומר ונוטים להסתם מלכלוך ולהחליד. רצוי שבשומר שאתם בוחרים, המנעול יהיה ניתן להחלפה ולא מוטמע בגוף המוצר. חלק משומרי החניה הפרטית מיוצרים בישראל וחלק מיובאים מחו"ל – בעיקר מסין. התוצרת הישראלית נהנית מחומר גלם איכותי יותר ממרבית המוצרים המגיעים מסין וכן מצביעה ברמה גבוהה השומרת על הברזל כנגד חלודה.

ייתכן שמחיר שומר חניה ישראלי יהיה מעט גבוה יותר משל עמיתו הסיני אולם הצדקה לכך נמצאת באיכות המוצר.

עם זאת יש לזכור כי שומר החניה הפרטית אינו מגן מפני גניבת הרכב ולכן יש לשקול להשתמש באמצעי מיגון בחניה שלכם שיגנו עליו. בנוסף – הוא אינו עמיד בפני דריסה ולכן חשוב, לפחות בהתחלה כשעדיין לא מורגלים לנוכחותו בחניה, לשים שלא או תזכורת. כך תגנו גם עליו וגם על הרכב שלכם.

האם שומר החניה מתאים לכם?

אם אתם גרים בשכונה בה יש מצוקת חניה וגניבת חניות היא עניין של מה בכך, המוצר יכול להיות יעיל מאוד עבורכם. אם אתם עובדים בבניין משרדים וגם שם גונבים לכם חניות, מומלץ אפילו להצטייד באחד נוסף. אם אתם רוצים למנוע שימוש באוטו על ידי אחד מבני הבית, אפשר להשתמש בו גם ולהסתיר את המפתח למנעול של שומר החניה.

יתרונות נוספים לשומר החניה

  • התקנה קלה שאינה מצריכה חיבור לחשמל או שינוי במפרט החניה הקיים ולכן התפעול שלו פשוט ואינו יכול להתקלקל (אלא אם כן תדרסו אותו בטעות אבל זו כבר בעיה אחרת).
  • החלק היחיד שמועד לקלקול הוא המנעול, ואז ניתן להחליפו בעלות נמוכה יחסית בכל חנות כלי עבודה.

Comments

comments

2 comments

  • יש המלצה לשומר חניה סולרי?

  • משה שלום,

    אנו לא ממליצים על מוצרים או ממותגים מסוימים. אנו עוסקים בפיקוח על בעלי מקצוע ולכן נוכל להמליץ לך בשאלות מן הסוג הזה.

    תודה רבה על פנייתך והמשך יום נעים,

    המקצוענים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *