אייפון או אנדרואיד? מהם היתרונות והחסרונות של כל מערכת הפעלה

השוק מציע כיום מגוון רחב של טלפונים חכמים, חלקם מתבססים על מערכת ההפעלה iOS של חברת אפל וחלקם על אנדרואיד של גוגל. מתלבטים באיזה מכשיר לבחור? איזו מערכת הפעלה מוצלחת יותר מבין השתיים? הנה סקירה קצרה על שני הסוגים, תוך התייחסות ליתרונותיו ולחסרונותיו של כל סוג:

מערכת ההפעלה iOS – אייפון

שלא כמו מערכת ההפעלה של גוגל, האנדרואיד, מערכת ההפעלה של אפל, עליה מתבססים מכשירי האייפון, היא מערכת סגורה. המשמעות לכך היא שרק חברת אפל עצמה אחראית לייצור מכשירי האייפון ומערכת ההפעלה המוטמעת בהם. בנוסף, לא ניתן להוסיף למכשירים המתבססים על מערכת הפעלה זו מאפיינים חדשים או תכונות כלשהן, שאינן המקוריות, למעט אלו שאושרו על ידי החברה. כל האפליקציות במכשירים אלה נדרשות לעמוד בקריטריונים שהכתיבה החברה, קריטריונים נוקשים ומחמירים לרוב. אחד היתרונות הבולטים של מערכת ההפעלה iOS הוא היותה מערכת מהירה מאד ויציבה מאד. כל התוספים למיניהם והאטרקציות שמורידים למכשירי האייפון, בשל היותם כאלה שעמדו בקריטריונים מחמירים, אינם יכולים לפגוע במכשיר עצמו, להאט אותו או לגרום לתקלות כלשהן. זוהי מערכת שקל ללמוד, מערכת ידידותית למשתמש, שקל מאד להסתגל אליה בהשוואה למערכות הפעלה אחרות כמו אנדרואיד, למשל.

מערכת ההפעלה אנדרואיד

היא המתחרה הגדולה של מערכת ההפעלה iOS, וכמותה גם היא נהנית מיתרונות רבים, אם כי היא גם סובלת מכמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון. מערכת זו היא מערכת חופשית ופתוחה. כל חברה המייצרת מכשירי סלולאר או טאבלטים יכולה לאמץ אותה ולבסס את מכשיריה עליה. זו גם הסיבה בעטיה ניתן למצוא כיום בשוק מבחר עצום של סמארטפונים וגם טאבלטים המתבססים על אנדרואיד, חלקם מתקדמים וחדשניים וחלקם פחות. החברות המייצרות מכשירים אלה אינן צריכות לפנות ישירות לגוגל כדי לקבל אישור על מנת להשתמש במערכת האנדרואיד ויכולות לעשות בה שימוש ככל העולה על רוחן. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון גם את עניין העלויות. מכשירים המתבססים על האנדרואיד נחשבים לזולים יותר מאלה של אייפון. טווח המחירים שלהם הוא רחב והם מתאימים לכל תקציב.

הבדלים טכניים בין המכשירים

התייחסות למספר פרמטרים, תוך השוואה בין שתי המערכות, יכולה לעזור לבחון קצת יותר לעומק כל מערכת ולהקל את תהליך הבחירה במכשיר הרצוי. למשל, למכשירי האנדרואיד ניתן להרחיב את הזיכרון בעוד שבמכשירי האייפון הדבר איננו אפשרי. בנוסף, ניתן להחליף את הסוללה למכשירי האנדרואיד, אך הדבר איננו בר ביצוע לגבי מכשירי האייפון. מכשירי האנדרואיד תומכים ברדיו, בעוד מכשירי האייפון אינם תומכים בו, ומכשירי האנדרואיד פתוחים לכל ענן לצורך גיבוי המידע, בעוד שאלה של אפל מוגבלים אך ורק לענן של החברה עצמה.

אז באיזו אפשרות כדאי לבחור?

ישנם יתרונות וחסרונות לכל מערכת, כמו גם צרכים שונים לכל משתמש. כשבוחנים את האפשרויות הקיימות – מכשיר המתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד או מכשיר אייפון המתבסס על iOS – חשוב להתייחס אל הצרכים הקיימים, אל התקציב וגם אל אופי השימוש. מי שמעוניין להתקין אפליקציות רבות על גבי המכשיר וגם להרחיב את הזיכרון שלו, האנדרואיד היא מערכת ההפעלה המתאימה לו. מי שמחפש מכשיר סלולארי חזק ואמין מאד, האייפון הוא פתרון מצוין. כמובן, יש לקחת בחשבון את העלויות הגבוהות של האייפון וגם את ההגבלות החלות על האפליקציות השונות, הנדרשות לעמוד בקריטריונים המחמירים של חברת אפל (מה שהופך אותן לאיכותיות מאד – יתרון עצום). כך או כך, סקר שוק ובחינת מספר אפשרויות שונות היא הדרך הנכונה לפעול, ולו כדי ליהנות ממכשיר ברמה גבוהה, המספק מענה מושלם לצורך.

המאמר נכתב באדיבות smartnow.co.il

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *