טיפים לבנייה ירוקה וחכמה

בנייה חכמה וירוקה

בנייה ירוקה נחשבת לבניה חכמה בקרב אדריכלים, הסיבה לכך היא שאופי הבנייה מנצל את המשאבים של הבית בצורה היעילה ביותר. הוצאות על חשמל, מים וגז לבית יכולות יכולים להגיע בממוצע לאלפי שקלים בחודש למשקי בית . הבעיה היא שאי אפשר להימנע מהשימוש בהם, ולכן הדרך השכיחה לחסוך בהוצאות אלו היא שימוש במכשירים חסכוניים וידידותיים יותר לסביבה.

עצות לשימוש במערכות ירוקות לבית

  • פאנלים סולאריים – שימוש רב בחשמל בקיץ נפוץ כמעט בכל בית בגלל הקיץ הארוך והשימוש הרב במזגנים ומוצרי חשמל שמגיע לשיא בקיץ. לכן כדי להקטין את ההוצאה על חשמל רוב הבתים משתמשים בפאנלים סולאריים שקולטים את האנרגיה של השמש והופכים אותה לחשמל.
  • מיקום נכון של הבניין – כיווני אוויר של בית הם דבר מאד חשוב וקריטי. התפיסה שככל שהבית מואר יותר כך השימוש בחשמל פוחת יותר היא לא נכונה. הסיבה הראשונה לכך היא שבקיץ שככל שיש יותר שמש אז הבית מתחמם יותר ולכן המזגן פועל שעות נוספות בטמפרטורה נמוכה . הסיבה השנייה היא שבחורף אין מספיק שמש ולכן השימוש בתנורים בכל הבית בטמפרטורה גבוהה שוב גורמים לצריכה גבוהה של חשמל. לכן בית חכם שיש בו חישוב של כיווני אוויר ובידוד נכון מחום ומקור יכול לייעל את השימוש של המזגן והתנורים.
  • שימוש במערכת למחזור מים – המים שמנקים אתם כלים ואת הבית, נקראים מים אפורים. מערכת אגירה של המים האלו תאפשר לעשות שימוש חוזר להשקות את הגינה בחצר, וחיסכון אדיר במים עד כ-40%.
  • רעש –  אף אחד לא אוהב להגיע הביתה ולשמוע רעשים מהרחוב, במיוחד אם אתם גרים באזורים סואנים. שימוש בחלונות שמבודדים הרעש יכולים להיות פתרון חכם שייתן לכם מענה לשקט אותו אתם צריכים אחרי יום עבודה.

הקדמה מביאה אדריכלים להשתמש גם בטכנולוגיות חדשניות, מה שמביא  לבנייה של כל הבית כבית חכם. מעבר למשמעות האקולוגית של הדבר יש גם חידושים שיכולים לשלוט על הבית ולשמור עליו.

עצות טכנולוגיות לבית חכם

  1. בכפתור אחד ליד הדלת אפשר לכבות את כל מכשירי החשמל שדולקים בבית.
  2. אין שימוש במפתח אלא בסיסמא שניתן לשנות מעת לעת, המערכת מאד יעילה עבור ילדים שצריכים לחזור מבית ספר ובמקום שימוש במפתח הם מקישים את הסיסמא ונכנסים הביתה.
  3. שימוש באפליקציה שדרכה אפשר להפעיל את המזגן על חום או קור לפני שמגיעים הביתה.

אם אתם מעוניינים להקטין את הוצאות הבית שלכם ולשמור על הסביבה או לשדרג את הבית ליותר מתקדם, אנשי המקצוע הנכונים לפנות אליהם הם אדריכלים המתמחים בתחום זה.

 

 

 

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *