עשה זאת בעצמך: הוספת מדפים ומחיצות בארון

שאלות תשובות

שאלה: 

רציתי לבנות מחיצות למדפים שהם רחבים מדי וגבוהים מאיזה עץ עדיף לבנות וכיצד? (עליזה)

תשובה:

מדפים ומחיצות לארונות עץ כדאי לבנות מסוגים שונים של עץ תעשייתי: שבבית, סיבית או MDF, אלו עצים זולים בהרבה מלוחות עץ מלא וניתנים לקנייה לפי מחיר למטר במרבית חנויות "עשה זאת בעצמך", נגריות או חנויות תחביב למינהם.

כדי להתקין את המדפים יש למדוד את המקום המיועד ולהגיע אל חנויות העץ כאשר יש בידכם מידה מדוייקת של מדף, במקרה של מחיצה מודדים מלמעלה למטה במקום לצדדים.

את המדף מחברים באמצעות תופסני מדף קטנים לחיבור באמצעות בורג או קדיחת חור , שניים או ארבעה בהתאם לגודל המדף והמשקל אותו שיונח עליו (ניתן לקנות בחנויות העץ שצויינו ) בצורה הזו :

ראשית יש למדוד את גובה המדף הרצוי משני צידי הארון ולסמן באמצעות טוש או עט את הגובה המדויק בשני הצדדים. אם בחרתם בתופסנים בעלי חור, השתמשו במקדחה עם מקדח עץ בגודל המותאם לפין התופסן וקדחו חור מתאים בארון, בדיוק היכן שסימנתם וחברו את התופסן לאחר מכן, לבסוף הניחו את המדף עליהם.

אם בחרתם בתופסן המחובר באמצעות ברגים (חזק יותר) יש לקדוח את הברגים והתופסן ישירות לארון, יש לשים לב שהברגים אותם אתם קודחים הם בעלי ראש קדח, ארוכים כדי להיכנס טוב לארון ולהחזיק מדף ותופסן וקצרים כדי לא לצאת מהצד השני. לאחר שקדחתם את התופסנים, הניחו את המדף עליהם.

כדי להקים מחיצה עליכם למדוד את הרווח בין כל מדף, ולקדוח ברגים מכל צד, יש לשים לב שכאשר קודחים מלמעלה למטה, יש להתחיל מלמעלה וללחוץ על המדף כלפי מטה כדי שהמחיצה תתחבר במדוייק למדף התחתון ולא תגרום לו לעלות כלפי מעלה וליצור "בטן".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *