תיקון תריסי עץ

תיקון תריסי עץ

נכון הם דורשים מעט יותר תשומת לב מסוגים אחרים של תריסים, אבל בתמורה הם גם מושכים את תשומת הלב הזו חזרה.

קשה שלא להסתובב בסמטאות יפו או ירושלים, זיכרון יעקב או עכו ולא להתפעל מחזיתות הבתים, הדלתות והחלונות מעץ עם עיטורי המתכת שנלקחו מתקופה אחרת בזמן. האם זנחנו את כל אלו לטובת השעמום שביעילות?

בעולם שבו מייצרים מיליוני מוצרים חדשים ביום ולכולם יש את הכול מהכול, נחמד לדעת שיש לכם בבית מוצר שאפשר להגיד עליו את המשפט "כבר לא עושים כאלו היום". תריס עץ הוא בהחלט מוצר קלאסי שעובר תחייה מחודשת בשנים האחרונות, התריס הוא חלק מתפיסה עיצובית/ אדריכלית של בתים פרטיים רבים גם לפנים וגם מחוץ לבית. אמנם העץ נחשב לחומר "עדין" יותר מחומרים אחרים מהם מייצרים תריסים כיוון שהעץ הוא חומר אורגני שמושפע רבות מתנאי מזג האוויר, בעזרת תחזוקה נכונה, לא תצטרכו להגיע למצב של תיקון התריס.

תחזוקה נכונה

תריס עץ, מיוצר בעיקר מעץ אורן קנדי ללא סימניי "עיניים" עליו וניתן לעצב ולצבוע אותו בצבעים חלקים, אטומים או שקופים. העץ עובר תהליך של איטום למניעת כניסה של מזיקים וחיידקים (אימפרגנטציה), לאחר מכן העץ עובר תהליך צביעה בשלושה שלבים:

1.       מריחת פריימר (חומר מקשר)

2.       צביעה בגוון אטום או שקוף

3.       מריחת לכה להגנה מפני נזקי שמש וגשם

כדי לשמור על התריס מפני עובש, חרקים או נזקי מים והתנפחות של העץ עליכם לבצע תחזוקה תקופתית (פעמיים בשנה) של מריחת לכה וחומרי איטום מיוחדים לעץ.

לא הכול אבוד

מעבר לנראות וליופי, לתריסי עץ יש תכונות בידוד שקשה להשיג בבית המותקנים בו תריסי פלסטיק או אפילו אלומיניום. אם יש לכם תריסי עץ בבית ועברו כבר שנים מאז העברתם עליהם מברשת ותחזקתם כראוי, דעו כי לא הכול אבוד. העץ עשוי שכבות שחלקן הגדול לא נחשף לפגעי מזג אוויר או מזיקים, לכן מתחת לכל מה שנראה לא טוב, מסתתר עדיין תריס מרשים.

בתריסי רפפה (שלבים) קבועים ההחלפה מתבצעת על ידי חיתוך השלבים, הוצאתם והחלפתם בשלבים חדשים. בתריסי עץ בעלי שלבים משתנים (כמו תריסי פלסטיק רגילים) ניתן להוציא כל שלב ממסגרת הברזל המפורזלת, ולהחליפו באחר. חשוב לציין כי לא ניתן למצוא עץ חדש להחלפה באותו גוון של עץ שהיה חשוף לשמש וגשם במשך שנים, יש לצבוע את כל התריס בגוון אטום לקבלת תוצאות אחידות.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *