נזק ותיקון של שער חנייה בבניין

שאלות תשובות

שאלה:

לפני מונחת תביעה של דיירת בניין אשר השער החשמלי של הבניין נסגר על רכבה וגרם לו נזק. בפנייתי לחברת הביטוח של וועד הבית נאמר לי כי הועד נושא ב-50% אחריות בטענה כי חובת התקינות של השער אינו חלה עליו אלא על חברת השערים.

בפנייה אל חברת השערים, לטענתם לא בדקו את השער כמה שנים ואין האחריות מוטלת עליהם. שאלתי היא האם ע"פ תקנות ועד בניין על וועד הבית חלה החובה לבצע בדיקה שגרתית ורציפה של השער החשמלי של חניון הבניין? האם ניתן להטיל עליהם אחריות מלאה של 100% אחריות? (עידית )

תשובה: 

תפקיד ועד הבית הוא התנדבותי. האחריות ככל ותחול היא על כלל הדיירים ולא על חבר הוועד. אם מדובר בחברת ניהול, הרי שהאחריות תהיה עליהם שכן במסגרת הטיפול בניהול כלל הנכסים והמתקנים בבניין הינם באחריותם. מעבר לכך, כאשר השער החשמלי לא נבדק ולא שולמו דמי ביטוח לחברה המתחזקת, יש לבחון זאת בדוחות הוצאות הכספים שגזבר הוועד מציג בכל סוף שנה. אם יתברר כי חבר הוועד גבה כספים בגין כך ולא זימן את חברת השערים, לא דיווח על כך והסתיר את הדוחות הכספיים, יתכן ויש מקום לתביעה נזיקית אישית. בכל מקרה האחריות תיקבע על ידי רשם המקרקעין האחראי על הבתים המשותפים.

התשובה באדיבות עו"ד מיכאל אברם – מקרקעין ותמ"א 38

http://www.avram-law.co.il/

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *