לצלם בכל מצב: מצלמות אבטחה בחורף

הרוחות העזות, הראות הלקויה והטמפרטורה המשתנה, יכולים להוות גורם משפיע על איכות פעילותם של כמה מן האלמנטים המרכיבים את מערכת האבטחה הביתית שלכם.

מערכות האבטחה והמיגון הביתיות שלנו מורכבות מכמה אלמנטים העובדים יחדיו בזכות החיבור אל הרכזת הנמצאת בתוך ביתכם (המכשיר על הקיר עם הקודן). כיום, מערכות אבטחה כוללות מספר רב של אמצעי מיגון כמו: צופרים, גלאים, תאורה חזקה והמרכיב המשלים את היא מצלמת האבטחה. מצלמת האבטחה איננה מחוברת אל הרכזת של מערכת האבטחה אלא מחוברת אל דיסק קשיח המכיל תוכנה ייעודית המקליטה ו/או משדרת את התוכן המצולם על גבי מסך טלוויזיה או כל מכשיר אחר שתגדירו.

מצלמות אבטחה בבית יכולות להיות מותקנות באופן מוסתר בחלקים נבחרים של הבית, על מנת לצלם פורצים בזמן מעשה, אך במרבית הבתים המצלמות מותקנות בגלוי ( בכוונה תחילה) כדי לספק הרתעה מפני אותם פורצים. כיום ניתן למצוא מצלמות במגוון גדלים, מחירים ואיכויות, עבור צילום פנים ובעיקר צילום חוץ בו נדרש מן המצלמות לעמוד בתנאים קשים וכאמור גם לצלם באיכות.

כיצד נשמור על תקינות המצלמות בחורף?

ראשית חשוב לוודא כי מצלמת האבטחה המותקנת בביתנו מקובעת אל הקיר באופן שיבטיח את יציבותה ואת חיבור המצלמה אל מתקן הקיר עליו היא מונחת, נוסף לכך יש לשמור על כבלי המצלמה ולאבטח אותם בתוך צינור פלסטיק או להעביר אותם בתוך הקיר (באמצעות חציבה וסגירה מחדש). מצלמות חיצוניות יהיו בדרך כלל מצלמות צינור, שמם ניתן להם בזכות צורת המיגון המאפשר להם את העבודה בתנאים קשים, כדי לשמור עליהן יש לוודא כי אכן גוף המצלמה הוא בעל תקן ואטום לחדירת מים כמו גם למניעת קיפאון על העדשה.

איכות הצילום 

אם התרחשה בביתכם חלילה פריצה, איכות הצילום אמורה להיות גורם מכריע בניסיון להגיע אל הגנב ואל חפציכם שנגנבו, מצלמות האבטחה כיום מסוגלות לצלם למרחקים ארוכים ולהתמקד בתמונה (בהקלטה לאחר צילום) ממרחק רב, ישנן גם מצלמות המסוגלות לצלם באיכות HD. בחורף כשהראות לקויה בגלל תנאי מזג האוויר, עליכם לפנות כל גורם שיכול להפריע לעבודה התקינה של המצלמה, שיחים גבוהים, תאורה חזקה מן הרחוב או השכנים שתפריע לצמצם המצלמה ולא תאפשר זיהוי מיידי של הפורץ.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *