כשלא צובעים, מנקים!

רוצים לצבוע את הבית אבל מעדיפים לחכות לימים יפים יותר (או לפסח כמו כולם)? עד שזה יקרה, אל תשאירו ותישארו עם קירות מלוכלכים בבית. בכתבה הבאה תוכלו למצוא מספר טיפים לניקוי קירות הבית ללא צביעה, בינתיים.

במרבית הבתים בישראל ישנה העדפה בנוגע לצביעת הבית בקיץ מאשר בחורף, אם כי לרוב זו יכולה להיות החלטה חסכונית במיוחד, בעלי המקצוע רוצים לעבור את התקופה הדלה הזו עם מקסימום עבודות לכן יעדיפו בדרך כלל להוריד מחירים עבור עבודות צביעה בחורף.

אבל אם החלטתם לחכות אתם לא חייבים לסבול את מה שאתם רואים מסביבכם, ישנן מספר שיטות יעילות להסרת לכלוך וכתמים מן הקירות ללא שימוש בצבע.

הכנות מקדימות

בבואכם לנקות את הקיר עליכם לדעת כי קיר הבית שלכם, חלק ככל שיהיה, הוא קיר בעל מרקם מחוספס אשר קולט לחיקו, ניחשתם נכון, אבק. לפני כל פעילות ניקיון כלשהי, עליכם ראשית כל לסלק את האבק, בעזרת שואב אבק עם ראש מטאטא, בעזרת מטאטא ידני או פשוט מטלית מיקרופייבר (ולא בד, בגלל הסיבים שישארו על הקיר) וניגוב נמרץ על מנת לנקות את הקיר מאבק לפני הניקוי.

רגע לפני שאתם מנקים את הקיר חשוב שתדעו באיזה חומר הוא צבוע, קיר הצבוע בצבע סיד סינתטי יהיה קיר "נושם" משמע יעבור בו אוויר וכמובן אבק, מעבר לכך שכבות מן הצבע ירדו במפגש עם מים וחומרי ניקוי. צבע קיר אקרילי הוא צבע אטום שאינו חדור למעבר אוויר וכמעט ואינו מוריד צבע, ניתן לשטוף אותו בחופשיות.

לנקות ביעילות   

ראשית חשוב לציין כי סיד סינתטי אשר מוריד צבע בניקוי ושטיפה אין לנקותו (הדבר ילכלך יותר מאשר ינקה) ופשוט לצבוע שוב בצבע לבחירתכם (סוג צבע וגוון אם תרצו). בנוגע לניקוי קיר בעל צבע אקרילי ישנן שתי שיטות מובילות:

  • ניקוי בעזרת נייר זכוכית ובעצם שיוף ושאיבה של שאריות הצבע שיורדות, שיטה זו יעילה רק אם מדובר בקיר לבן שלא ניתן להבחין בגווני הצבע המשתנים לאחר השיוף.
  • שיטה ללא שפשוף על קיר לבן לצורך ניקוי כתמים עקשניים היא באמצעות ערבוב של מלבין- אבקת כביסה עם מים חמים עד ליצירת נוזל סמיך. יש למרוח את הנוזל על הכתם, לחכות כחצי שעה ולנגב עם סמרטוט לח ולאחר מכן יבש.
  • שימוש באבקת סודה לאפייה ומים לניקוי של קירות אקריליים צבועים בגוון. יש לערבב אבקת סודה לאפייה עם מים עד שתתקבל מחית יציבה, בעזרת "ספוג הפלא" לשפשף בתנועות סיבוביות את הכתם לתת לחומר כחצי שעה ואז לנגב בעזרת מטלית לחה (בעדינות) ולבסוף לייבש עם סמרטוט יבש.

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *