דלת פשוטה, מנעול עוד יותר

אבד לי, נתקע לי, שכחתי, והכי גרוע לשמוע – נתקעתי. למי קרה אחד מן המצבים הללו עם דלתות הפנים בבית?

דלתות פנים הן דלתות פשוטות הרבה יותר מאשר דלתות כניסת הבית, לרוב יהיו אלו דלתות עץ בעלות שקע מובנה למנעול וידית, חריץ לכניסת לשונית במשקוף הדלת. בגלל השימושים השונים שאנו עושים בדלתות הפנים, בבתים רבים לא משקיעים מחשבה יתרה למנעולים המותקנים בהן, אם בכלל.

בדרך כלל בעת שיפוץ או קניית/בניית בית חדש, משפחות רבות קונות דלתות עבור כל חדר בבית. עבור חדרים מסוימים זה אכן מתאים ואפילו חסכוני. אבל ישנם מקרים בהם השימוש במנעולים פשוטים המותקנים אוטומטית על הדלתות, היא החלטה שיכולה לגרום לאי נעימות במקרה הטוב ובמקרה הרע סכנות בטיחות לילדים.

(מ)נעולים בבית

מנעולי דלתות פנים יהיו מנעולים פשוטים עם מנגנון 101, מנגנון חבוי המופעל בסיבוב על ידי הצילינדר שמותקן בו, כמובן שבאמצעות מפתח, מנעול לדלת פנים עולה 25-120 ₪ לא כולל התקנה ולעיתים אף מגולם במחיר רכישת דת חדשה. עבור חדרי הורים, מחסנים או חדרי שירות בבית דלת פנים עם מנעול פשוט היא פתרון זול, איכותי ומן הסתם מתבקש, למניעת כניסה לחדרים.  ישנם מקרים בהם הפתרון הפשוט של מנעול דלת ומפתח, הופך להיות מעיק ואפילו מסוכן. בכנות, כמה פעמים קרה לכם שלא מצאתם את המפתח לדלת של המחסן או איבדתם את המפתח לחדר? במקרים שבהם המנעולים תואמים, הרווחתם, אבל מה תעשו במצב שכיח מן הסוג הזה:

שבת בבוקר אתם בסלון, הילד הקטן (4.5) משחק בחדר ואתם קמים להציץ מדי פעם מה קורה, אחותו הגדולה בחדר ליד אז אתם קצת יותר רגועים, לרגע הדלת נטרקת ובלי ששמתם לב הילד משחק במפתח ונועל את החדר כשהוא לבד בפנים. הילד נלחץ ואתם אפילו יותר, הכל בגלל מנעול פשוט שעכשיו צריך לפרוץ.

תפוס או פנוי?

מנעול תפוס/פנוי הוא לא רק פתרון עבור חדרי ילדים, הוא גם חובה על פי חוק ליישום בחדרים רטובים (מקלחת ושירותים). המנעול בעצם עובד על עיקרון פשוט של מנגנון פתיחה אחד הכולל את המפתח והמנעול יחדיו ללא צילינדר, ברגע שמסובבים את המפתח הלשונית זזה ונועלת את הדלת. הייחוד הוא באפשרות לפתוח את הדלת גם מבחוץ בשימוש של חפץ דק וחזק (כפית לדוגמה), כך תוכלו להימנע ממצבים לא נעימים וגם לקבל פרטיות בבית.

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *