הצבת מחסנים בגינת בניין משותף

שאלות תשובות

שאלה: 

שכן בבית משותף של 7 דירות החליט להניח מחסן כתר בשטח גינה המרוחק למעלה מ-20 מטרים מדירתו, למרות שיש לידה מקום נרחב וראוי העומד כל ההגיון שהמחסן יהיה שם.המקום שהוא רוצה להציב את המחסן הנו בחלק מהגינה המשותפת בסמיכות קרובה לדירת הקרקע היחידה שבבניין. לטענתו כל המחסנים צריכים להצטופף שם כי "הרוב קבע". השכן הנ"ל לקח על עצמו את תפקיד יו"ר ועד הבית והתבלבל לחשוב כי מדובר במינימום ראש ממשלה. הוא פועל שלא משיקולים הגיוניים ומסית את דיירי הבניין נגד דיירי קומת הקרקע תוך ניסיון לפגוע באיכות חייהם.

הדיירים הביעו התנגדות להצבת המחסן ואמרות המחסן  לו שיציב את המחסן בזיקה למיקומו בבנין (הצד השני של הבנין) ובמרחק הגיוני מדירתו. לא במרחק עשרות מטרים ממנה רק כדי שיהיה מוצב בשטחם דירה בבניין. לדבריהם המקום למחסן חייב להיות בזיקה למיקום הדירה והדיירים יכולים להציב מחסנים בצד בו הם גרים ולא בצד השני של הבית רק כי ככה החליטו. לדבריהם, יש צורך לחלק ולאזן את מרחבי השטח היכול לאכלס מחסנים באופן מידתי ומאוזן ולא להפוך חלק אחד מהשטח לחצר אחורית . במיוחד כשהוא צמוד לדירתם ויהפוך לסלמס ומפגע.

האם יש לכך התייחסות בחוק? תוכלו להשכיל אותי בענין? (גילה)

תשובה: 

בחוק לא קיימת הוראה כלשהיא בקשר למקום המיועד להצבת מחסנים. עם זאת, כל החלטה של נציגות הבית המשותף אמורה להתקבל בהצבעה המתקיימת באסיפה כללית, הצבעה שייעודה שימוש ברכוש המשותף, טעונה הסכמה של כל דיירי הבניין ולא רוב רגיל. הצבת מחסן ע"י דייר ברכוש המשותף ללא הסכמת כלל הדיירים אף עלולה להתפרש כ"שימוש ייחודי" והדייר עלול לשאת בדמי שימוש בגין הצבת המחסן בשטח המשותף. עוד ראוי לציין כי במקרה הנדון, הצבת מחסנים בשטח גינות או חצרות טעונה היתר מהועדה לתכנון ובניה באזור מגוריך, הצבתם ללא היתר עלולה לגרור פינוי של המחסנים וקנסות שיושתו על כלל הדיירים.

התשובה באדיבות עו"ד מישל אלון ממשרד לב קורן, שושני, זיני בן נעים
מקרקעין, תביעות ליקויי בנייה ובתים משותפים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *