סיפור אמיתי על שיפוצים, ילדים ודירה שכורה

מרבית מן הזוגות הצעירים בישראל מהווים חלק נכבד משוק שוכרי הדירות. בתקופה בה מחירי הדיור עולים ללא היכר, אין לזוגות אלו מנוס (וזו לא בושה) מהקמת משפחה בבית מושכר. כשילד או ילדה מצטרפים, יש מן הסתם התאמות שחשוב לעשות בבית כדי להקנות לתינוק/ת פינה משלהם וגם כי זה פשוט ממש ממש כיף. סיפור אמיתי על שיפוצים, ילדים ודירה שכורה

החלטתי לשתף את מה שעבר עליי בשבועיים האחרונים לפני כתיבת שורות אלו. הסיפור שלי אינו שונה מסיפורם של רבים כמוני שכורעים תחת נטל יוקר המחייה ומקווים שיקרה פה איזשהו נס שישפיע על מחירי הדיור שלא מפסיקים לעלות.

בינתיים אנחנו זוג צעיר בשנה השנייה לנישואים שוכרים דירה במרכז הארץ ומצפים לבכורה שלנו שתגיע בעוד זמן קצר (בעז"ה) ומגיע לה חדר משלה גם אם זה לא הבית בו היא תגדל, כל ילד צריך פינה משלו. החלטנו לשפץ את החדר בעצמנו ולחסוך כסף "וכאבי ראש" מצד בעל הדירה.

תכנון מראש

למזלנו, החוזה שלנו מול בעל הדירה לא כלל איסור על שינויים בצבע הקירות או קדיחת חורים וכדומה. למרות החוזה הנוח זאת העדפנו לצבוע את החדר בצבע ניטרלי ככל האפשר לכן לאחר התייעצויות רבות בחרנו פשוט בצבע לבן, גם כדי לתת ביטוי לשאר אלמנטים שמצאו חן בעינינו וגם כדי לא ליצור ויכוחים מיותרים עם בעל הדירה אם נרצה להאריך את חוזה השכירות.

מה צריך לקנות?

החדר המיועד הוא חדר שינה סטנדרטי שאנחנו הפכנו לחדר ארונות,  החדר היה צבוע בצבעי קרם, סגול וירוק (אין לי תשובה מדויקת מדוע השוכרים הקודמים בחרו לצבוע אותו כך יכול להיות שהרשו לעצמם כי היו בעלי הדירה בפועל). בנוסף על גבי הקירות והתקרה היו מודבקות מדבקות ניילון שקופות בצורות וגדלים שונים של דמויות מצוירות וכוכבים, נוסף לחורים ישנים ותמונות שאנחנו תלינו.

כדי להפוך את החדר ללבן ולעשות זאת בצורה אסתטית אך בו בעת זולה ככל הניתן, החלטתי לרכוש את הפריטים הבאים מאחת מרשתות הכל- בו לבית:

·       צבע לבן (מט) 5 ליטרים – 88 ₪

·       רולר ותבנית + מברשת לצבע – 65 ₪

·       משחה לסתימת חורים מוכנה לשימוש – 25 ₪

·       נייר שיוף בדרגה בינונית (גליל )- 15 ₪

·       שני שפכטלים (אחד גדול ואחד קטן) + אקדח סיליקון השאלנו מקרוב משפחה – 0 ₪

·       דלי ספונג'ה ישן מאימא- 0 ₪

·       סופר 7 – 40 ₪

·       סיליקון RTV  שקוף – 13 ₪

·       סך הכול – 246 ₪

קדימה לעבודה

ביום חמישי אחרי שבוע עבודה עמוס החלטתי שהגיע הזמן להתחיל ולשפץ את החדר, התכוננתי לגרוע מכל כי הקשר ביני לבין שיפוצים וצבע רחוק כמרחק מזרח ומערב. לאחר שפיניתי את כל הדברים שאגרנו בחדר במשך שנתיים (היא בינתיים נחה על הספה בסלון, בכל זאת חודש תשיעי) התחלתי לחשוף חורים בקירות ולהוציא ברגים ודיבלים שהיו בו. הורדת המדבקות היו סיוט מתמשך והורדתם האריכה את כל העבודה.

עם הוצאת חלק מן המדבקות נשלפו גם חלקים מהקיר הצבוע, ככל הנראה היו שכבות רבות של צבע בקיר אשר התנפחו ונפרדו מהקיר (קיר חיצוני במקרה הזה מה שמחזק את הטענה של היפרדות הצבע). דבר אחד על שפכטל אני יודע והוא שצריך ולגרד את הצבע מהקיר עד לנקודה בה לא ניתן להעביר את השפכטל בין הצבע לקיר. התוצאות לפניכם, עבור החור הענק שנפער בקיר, היה צורך למרוח כמות נדיבה של משחת האיטום לרבות סתימת החורים שנוצרו מברגים ומסמרים. נוסף לעבודת ההכנה לצבע והשפכטלים, הקיר הפנימי שמיועד למיטת התינוקת, היה בחלקו ללא פנלים. לאחר חיפוש בארונות השירות בבית, במרפסת ובמרתף הבניין, נמצאו פנאלים מוכנים שמשום מה הדיירים הקודמים לא עשו בהם שימוש, ייתכן כי כנגד הקיר המדובר שכן לו ארון גדול. במקום להסתבך עם טיט ורובע לפנלים החלטתי לעשות את זה בדרך קצת פחות מקצועית ולהדביק את הפאנלים בחומר "סופר 7" ובמקום רובה לאיטום הפוגות, להשתמש בסיליקון דוחה מים ועובש בגוון שקוף מסוג RTV.

שפכטלים בקיר לפני ואחרי

 

גוון בהיר על כהה

למחרת בשישי בבוקר התחלתי לשפשף את שאריות משחת האיטום שהתייבשה במהלך הלילה עד שזו התמזגה בקו אחד (בערך) עם הקיר והתחלתי לצבוע. הכנתי את עצמי לעובדה כי לצביעת קיר בצבע בהיר על כהה מצריכה בין 2-3 שכבות של צבע ואני חייב למהול את הצבע עם 30% מים לפחות כך אני לא אחזור על  הטעות של קודמי ואגרום פשוט לצבע להתנפח ולהתקלף מהקיר. הצביעה ארכה כ 3 שעות במהלכן צבעתי את הקירות בשלוש שכבות צבע ("שלוש ידיים" בשפה המקובלת), כאשר הנחתי לצבע להתייבש מעט בין שכבה לשכבה.

צביעת קיר כהה בגוון לבן

 

אלמנטים עיצוביים

החלטנו להמשיך את הקו הנקי והלבן בחדר עם רהיטים לבנים גם כן וקנינו מיטת תינוק, שידת החתלה וארון בגדים גדול עבור אחד מאיתנו כי חדר השינה שלנו לא יכול להכיל שני ארונות או אחד גדול לשנינו, בכל זאת דירת 85 מ"ר. אישתי שאחראית על החלק העיצובי, קנתה באחת מהחנויות ברשת:

·        כוכבים להדבקה בשלושה צבעים (וורוד בייבי, שחור ואפור בהיר)- 120 ₪

·        בנוסף סט תואם לכוכבים של שלושה תמונות ממוסגרות לתלייה- 147 ₪  כולל מסגרת

·        אנו מתכננים לקנות גם וילון לבן ושטיח אפור לשבור קצת את כל הלבן

עכשיו נשאר רק  לחכות

החדר ברובו מוכן ונותר רק לחכות ולקבל את הרהיטים מחברת ההובלה, לקנות מצעים תואמים ואולי עוד כמה אלמנטים, בתקווה שהילד או הילדה הבאים יקבלו חדר קבוע משלהם.

מזל טוב להולדת הבת

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *