8 שאלות שכדאי לשאול על הדברה ביתית

הדברה מקצועית בבית

תכף מגיע הקיץ ואתם כבר מתחילים "לדמיין גירודים". אל תזמינו מדביר לפני שאתם קוראים את השאלות (והתשובות) הבאות

1. איך לבחור את בעל המקצוע? האם צריך הסמכה מיוחדת?

לאחרונה עבר חוק בקריאה שלישית ובו נאסר על עובדי הדברה לבצע הדברות לבדם בבתים, אלא רק מדבירים ברישיון מוסמכים להגיע לבתים ולבצע בעצמם את ההדברה. הרישיון ניתן להם לאחר לימודים והסמכה של המשרד להגנת הסביבה.

2. ממה להיזהר (נשים בהריון/ילדים)?

על פי הנחיות משרד הבריאות, על נשים בהיריון להימנע ככל האפשר מחשיפה לחומר הריסוס, חומרי הדברה כימיים פוגעים במערכת העצבים של חרקים ומזיקים, ישנה סכנה בחשיפה לחומרים אלו גם לעובר במיוחד בשליש הראשון של ההיריון.

ילדים רגישים וחשופים הרבה יותר לחומרי ההדברה ולהשפעותיהם. ילדים נמצאים במגע מתמיד/מוגבר עם החומרים בבית ובגינה, במיוחד ילדים אשר עדיין זוחלים ובעלי נטייה להכניס חפצים לפה.

3. האם כדאי להזמין בעל מקצוע או לעשות בעצמך? (יתרונות וחסרונות)

אסור על פי חוק להדביר באופן עצמאי את הבית, נדרשים לכך לימודים והסמכה מהמשרד להגנת הסביבה. מי שמדביר באופן עצמאי מסכן את עצמו ואת הסביבה.

4. עלות מומלצת- האם חומרי הדברה בטוחים יותר גם עולים יותר?

אין כזה דבר הדברה ירוקה או הדברה בריאה יותר, זו שיטה לגבות כסף רב מאנשים. מרבית חומרי ההדברה הם בעלי אותם חומרים פעילים (כמו ה K300 הביתי ) רק במינונים שונים ובהתאמות לסוג החרק/המכרסם שיש להרחיק.

5. האם יש שיטות טבעיות- שלא כוללות חומרים כימיים- האם הן עדיפות? מה עלותן?

כל חומרי ההדברה הם כימיים במהותם, ישנם רק תוספי הדבקה שונים לסוג הקרקע על בסיס מים או נפט. חומרי הדברה או שיטות טבעיות הן הרחקת מזיקים באמצעות שמנים אתריים, תבלינים, חתולים וכל דבר שהטבע יודע לייצר בעצמו.

6. באיזו עונה של השנה כדאי לבצע? (לפני הקיץ או במהלכו)

תחילת הקיץ – החל מחודש אפריל ועד לתחילת יוני

7. האם ניתן לשמר את היעילות או שצריך לבצע מספר פעמים במהלך חודשי הקיץ?

ברוב המקרים אין צורך להדביר כמה פעמים את הבית, ישנם מקרים בהם צריך לחזור שוב על הפעולה כדי למנוע את התפשטותם של פשפשים או הרחקת עכברים.

8. האם יש הבדלים בין חומרים המשמשים לבית לעומת חומרים המשמשים לגינה? מהם?

ההבדל העיקרי בין חומרים לבית או לגינה הוא שחומרים לבית הם בעלי מדביק לקרקע על בסיס מים ואילו חומרים לגינה הם בעלי מדביק על בסיס נפט

הכוונה במילה מדביק היא היכולת של החומר הפעיל להיצמד לקרקע ביעילות. בהדברה בבית ישנה העדפה להשתמש במים מפאת חוזקם של ההדברות מבוססות נפט.

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *