אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני: 4 תובנות על תופעת הדלת המחודשת

הדלת המפורסמת מרחוב דאונינג 10 בבריטניה. הוחלפה ב-1991 בדלת מתכת חסינת פיצוצים

דלת הכניסה לבית היא הדבר הראשון שאנו רואים, ואם תבינו מה המשמעות לכך תסתכלו עליה כעל עוד רהיט שעומד בפני עצמו. שיפוץ דלת הכניסה נהפך לתופעה של ממש. הרבה אנשים פשוט אינם מחליפים את הדלת לאחר שהתיישנה אלא משנים את החיפוי החיצוני שלה על מנת לשוות לה מראה חדש. יש כאלו שמזמינים חברה לחידוש הדלת. אחרים מעדיפים לעשות זאת בעצמם.

ישנן כמה סיבות להתעוררות החידוש- בראשם העניין הכלכלי והעיצובי: מי מעוניין להוציא אלפי שקלים על דלת חדשה כשאפשר למצוא פתרונות יצירתיים לשינוי החזות החיצונית של הבית?. אם הדלת תקינה מבחינה מכנית מדוע לא להתפרע בסוגי עיצוב שונים לשדרוג הדלת?.

הנה כמה מהם:

  1. חזרה לסגנון הכפרי: השינויים המשמעותיים ביותר נערכים לרוב על דלתות פלדלת המצויות ברוב הדירות בארץ. הסגנון הפופולרי הוא לכיוון עיצוב של דלתות ציוריות, רומנטיות, כמו דלתות יפואיות או ירושלמיות, כאשר החיפוי נעשה בשילוב פלטות עץ דקורטיביות. בנוסף, ניתן לגוון ולתת מראה שונה בין צד פנים הדלת לצד החיצוני.

 

  1. טפט על הדלת: יש שמעדיפים עבודה מהירה עם שינוי משמעותי. הפתרון שמצאו לזה הוא הדבקת טפט שנותן אפקט חדש ושונה לחלוטין ממה שהעין התרגלה לראות. ישנם גם טפטים לדלת עם אפקט תלת ממד שנותנים רושם משמעותי יותר.

 

אם לא החלטתם על צבע אחד אפשר לשלב כמה צבעים

אם לא החלטתם על צבע אחד אפשר לשלב כמה צבעים

  1. צביעה על דלת: כאשר לא מעוניינים בהדבקת טפט לדלת פשוט צובעים אותה. השלב החשוב ביותר לפני הצביעה הוא שיוף הדלת. (בדלתות פלדלת גם מסירים את הכיסוי המקורי שעוטף את הדלת לפני הצביעה). בשלב הזה מוסיפים לדלת את האלמנטים הדקורטיביים שמעוניינים להדביק על הדלת, לאחר מכן מגיע השלב הסופי, שלב הצביעה.

 

  1. בחירת הצבע: נושא הצבע הוא עולם עיצובי שעומד בפני עצמו. צבע ירוק בכניסה לבית, בעיקר בבתי קרקע, מתחבר עם נוף הגינה ויוצר קשר חזק בין הפנים לחוץ. צבע כחול מתחבר עם מדינות קולוניאליות או כפריות (דו' יוון). אדום קופץ לעין ובולט עוד יותר על רקע בהיר. ירוק אמרלד נותן תחושה של פורמליות והיסטוריות. אם משלבים אותו עם צבע נוסף ניגודי, זה מושך את העין ויוצר עניין בכניסה לבית.

סוגי דלתות מעוצבות

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *