איך להיפטר מהרגלים רעים שעלולים לגרום לשרפת הבית

אפשרו מעבר אוויר חופשי ממאוורר המחשב החוצה

שרפות אינן קורות מעצמן- הן נגרמות, ואחת הסיבות לכך היא בשל רשלנות. אנו לא שמים לב לכך בשגרת היום שלנו וכל החפצים הללו נמצאים בביתנו ונראים כדבר רגיל לחלוטין. אך אם לא נשים לב לכך יש בכוחם להיהפך למלכודת מוות ושריפה שעלולה להיגרם בגינם.

מכשיר חשמלי תקול– החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני מחייב את המוכר לאפשר לקונה למסור לו, במועד המכירה או ההספקה של מכשיר חשמלי חדש, לקחת את המכשיר הישן. לבד מנושא הסביבה יש בכך גם את הנושא הבטיחותי. מוצרי חשמל ישנים ותקולים עלולים לגרום לשרפה בבית. על מנת למנוע מקרה אסון שכזה יש להיפטר ממכשירי חשמל תקולים או שאינם עומדים בתקני בטיחות חשמל, כמו חוטי חשמל גלויים וכדומה.

אבק– האם ידעתם שאבק הוא חומר דליק? הצטברות של אבק ליד מקומות שממוקמים בהם מכשירים חשמליים ובייחוד מכשירים שמוציאים חום, עלול במשך הזמן לגרום לדליקה רק בשל המגע של אבק וחשיפה ארוכה שלו לחום.

אחסון לא נכון של סוללות– סוללות מסוג 9 וולט, אלו המשמשות אותנו במכשירים רבים, יכולות להפוך לסכנת מוות אם לא מאחסנים אותן בצורה נכונה. השארת הסוללות זרוקות במגירת המטבח לדוגמה, יכולה להביא לאסון משום שמגע של מתכת אחרת, כמו מהדקי נייר או ברגים יחד עם שתי המסופים של הסוללה, עלול ליצור מספיק חום שיפיק דליקה ושריפה של כל הבית. (מצורף כאן סרטון המתאר שריפה של בית כתוצאה מסוללות אלו). מניעה של שריפה שיכולה להיגרם מכך היא בכיסוי ראשי הסוללה ומניעה של מגע עם מתכת אחרת.

רגע אחד של חוסר זהירות שהוביל לתוצאה עגומה

שימוש לא נכון בשמיכה חשמלית–  נכון, היא מחממת אותנו בחורף הקר אבל שמיכה חשמלית יכולה להיות מלכודת מוות אם לא מקפידים על מספר כללי אל תעשה: לעולם אל תיצרו ערימה של שמיכות או בגדים לאורך זמן על השמיכה בגלל שהצטברות של חום מופרז עלול לגרום לשרפה כתוצאה מכך. הימנעו מכיוון של חום שמיכה גבוה. אל תכופפו את הסלילים והקפידו לכבות אותה בבוקר.

טיפול בהצטברות מוך במכונת ייבוש כביסה–  שימוש בחום גבוה במייבש הכביסה בשילוב עם הצטברות של מוך בגדים במכונה לאורך הזמן, עלול לגרום לדליקת המוך ולשרפה. יש להקפיד על ניקוי המכונה כל כמה זמן מהצטברות של מוך ולאפשר פעולה תקינה של המכונה.

חימום יתר של המחשב הנייד–  הרבה אנשים אוהבים להשתמש במחשב הנייד בכל מיני מקומות בבית וליהנות מיתרון הניידות שהוא מאפשר. הבעיה נוצרת כאשר משאירים אותו על ספות, כורסאות ומיטות וללא תשומת לב מונעים את יציאת האוויר ממאוורר הקירור של המחשב. הדבר הזה עלול לגרום לדליקה כתוצאה מהתחממות יתר ובסופו של דבר לשרפה.

שימוש באיש מקצוע– הרבה אנשים אוהבים לשפץ בשיטות של עשה זאת בעצמך אבל חשוב להזכיר שבכל הנוגע לחשמל וגז אין לעשות שינויים בבית ללא איש מקצוע מוסמך. הרבה מהזמנות של לקוחות לחשמלאים נוצרו בשל טעויות של עשה זאת בעצמך בנושא החשמל.

שימוש במכשירים רבים בשקע אחד–  חיבור של מכשירי חשמל רבים לפרק זמן ממושך לשקע אחד הוא דבר שאינו בטיחותי. הדבר עלול לגרום לעומס ולקצר חשמלי שעלול להוביל להידלקות ושריפה. אם יש צורך בשקעים נוספים, הזמינו חשמלאי מוסמך להוספת שקעים והימנעו מבעיה זו.

לצפייה- בית שנשרף כתוצאה מסוללה שגרמה לדליקה

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *