4 צמחים שיחסכו לנו בתשלום חשבון החשמל

הנה זה מגיע. חום יולי- אוגוסט מתקרב אלינו בצעדי ענק והקיץ למעשה כבר כאן. אך לפני החום המהביל והלחות האיומה שישררו כאן, ישנן כמה דרכים יצירתיות להקלת החום. למעשה עם רשימת הצמחים המפורטת כאן, ייתכן ותוכלו לחסוך קצת בחשבון החשמל הביתי.

לא רק ריחות נעימים:

מעטים יודעים כי ישנם צמחים המסוגלים להוריד את כמות הלחות באוויר ולעזור לספק חמצן בחלל הבית. מדובר בפתרון טבעי, ללא שימוש במכשירי קירור זוללי חשמל. מדוע צמחים אלו סופחים את הלחות סביבם? מקורם בארצות המוצא שלהם. ארצות בעלי אוויר יבש שהצריך מציאת פתרונות חלופיים למציאת מים. אבולוציה שהתפתחה במשך אלפי שנים יכולה לשמש אותנו כיום בהפחתת חשבון החשמל. אולי הם לא יורידו את הטמפרטורה בבית אבל בהחלט יהפכו את השהייה להרבה יותר נעימה ורגועה עקב הורדת הלחות.

הנה 4 צמחים שיוכלו לספוח את הלחות של הקיץ הישראלי וגם להוות קישוט דקורטיבי תוצרת הטבע.

  • צמח הקפה (Coffea): אותו הצמח ממנו מפיקים את הקפה שלנו. צמח הקפה הוא בעל תכונות מעולות של ספיחת הלחות בבית ודורש חצי צל. חסרונות: מומלץ על דישון אדמה אחת לשבוע., רגיש לקור ובעל צמיחה איטית. לכן רצוי לרכוש אותו כשהוא כבר בוגר יחסית ולא לחכות עד שיגדל.
  • קיסוס החורש (Hedera helix): מדובר על צמח מטפס שמאופיין בגידול טוב באזורי לחות גבוהה. מעשיר מאוד את החמצן באוויר ומוריד את הלחות בסביבתו. הוא צמח מאוד נוח ובעל עמידות וניתן לעזוב אותו לתקופה קצרה גם עם אדמה יבשה וללא מים. מצוי בדרך כלל בחוץ אך ניתן לגדלו גם בבית ולתחום אותו בתוך עציץ.

צמח ההדס. לא רק שהוא טוב בספיחת לחות אלא גם טוב להרחקה או חיסול של חיידקים שנישאים באוויר

  • הדס (myrtus): צמח אנטיביוטי וארומאטי, בעל תכונות רפואיות רבות שמנוצלות בתעשיית הקוסמטיקה ליצירת קרמים שונים. לא רק שהוא טוב בספיחת לחות אלא גם טוב להרחקה או חיסול של חיידקים שנישאים באוויר. חסרונו: דורש אור שמש רציף, לא בטוח שמתאים לפינות בבית אלא לגינה.
  • צמח הספטיפלום (Spathiphyllum): מוכר כצמח נוי אבל יתרונו הוא לא רק בטיהור האוויר בחלל אלא גם ביכולתו להשמיד נבגי עובש שנמצאים באוויר ומסכנים את הנשימה. מסוגל לגדול עם אור שמש מועט ובכך יתרונו בגידול בבית.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *