5 שימושים מדהימים במטר מדידה שחבל שלא סיפרו לנו

ראש מד מטר

הוא נמצא כמעט בכל בית. בוודאי אצל כל אדם שרואה את עצמו כאיש "עשה זאת בעצמך". כולם מכירים אותו וכולם יודעים למה הוא משמש. אך מעטים האנשים שבאמת יודעים איך לנצל באופן מלא את כל המאפיינים שלו.

יש סוגים שונים וגדלים שונים למטר מדידה אך כמעט בכולם יש את אותם המאפיינים שאם נכיר אותם יאפשרו לנו עבודה מדויקת, חכמה וקלה יותר לשימוש.

אז הנה הם לפניכם- 5 שימושים במטר מדידה שבוודאי לא ידעתם עליהם:

 

  • שימוש מדויק בקרס עד רמת המילימטר: אם תיגעו בקרס המתכת שמצויה בקצהו של מטר המדידה בוודאי תבחינו שהיא זזה קלות במילימטר או שניים. אל תדאגו זוהי לא תקלה שיצאה ממפעל הייצור. התזוזה הזו היא מכוונת ונועדה לשימוש למדידה מדויקת ביותר. היא לוקחת בחשבון את עובי הקרס והתזוזה שלו פנימה והחוצה נועדה לתת דיוק מרבי בכל מדידה. אם תבדקו מה אורכו האמיתי של הסנטימטר הראשון במטר תבחינו בוודאי שהוא לא סנטימטר מלא אלא חסרים בו מספר שנתות מידה כעובי הקרס.

הזזה של מד המטר

 

  • סימון ללא צורך בעיפרון: בסוגים רבים של מטר מדידה ניתן למצוא מעין שיניים כמו במסור בתחתית הקרס. מדוע הם שם? במקרה ואנו מודדים דבר מסוים ואין ברשותנו עיפרון לסמן את המדידה נוכל לנצל את השיניים האלו על מנת לחרוט על גבי המשטח וליצור סימון ברור למדידה. פשוט לוחצים ומזיזים מעט ימינה ושמאלה והשיניים עושות לנו את העבודה.

סימון בעזרת מד מטר

  • מדידה ללא כל עזרה מאדם נוסף: אותו קרס שמצוי בקצה כל מטר מדידה הוא אינו חלק עיצובי. כפי שכבר הבחנתם הוא מתפקד במספר שימושים יעילים למדי. השלישי שבהם הוא שימוש בחריץ שמצוי בתוכו שמאפשר לנו לתפוס ברגים או מסמרים ללא כל צורך באדם נוסף שיעזור לנו במדידה. פשוט מכניסים את החריץ לראש בורג או מסמר וזה תופס את מטר המדידה ומאפשר מדידה חופשית בכל מקום בקלות רבה. ניתן בעזרת שיטה זו גם לסמן רדיוס מנקודת האמצע של הבורג.

איפה להניח את המד מטר על הבורג

  • תפקיד המספרים בגב מטר המדידה: בגב כל גוף של מטר מדידה מופיעים נתוני מספרים. לרוב ניתן להבחין בחלוקה לפי אינצ'ים ולפי מילימטרים (לפי המדידות הנהוגות בארצות השונות). מדוע המספרים האלו מופיעים שם ואיך ניתן להשתמש בהם במדידה? הסיבה לכך היא מתן אפשרות למדידה קלה וברורה יותר בפינות. בכל פעם שמעבירים את מטר המדידה בפינה כלשהי, כל פינה, קשה לראות מה המידה המדויקת כיוון שמטר המדידה מתעגל בפינות וקשה לדעת מה המידה המדויקת ברמת המילימטר. המספרים שמוטבעים על גבי מטר המדידה מסמנים את הגובה שלו וכך פשוט מניחים אותו על גבי אחת הפינות ומוסיפים לחישוב את גובהו. כך מקבלים המידה המדויקת ביותר.

עשה ואל תעשה במדידה עם מד מטר

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *