איזה דק מתאים לגינה שלכם?

זהו, הגשמתם חלום ורכשתם בית עם גינה. כעת הגיע הזמן להתפנק ולהשקיע בפינת החמד שלכם. דשא סינטטי, אולי ערסל, נדנדה ופינת ישיבה. אתם מרגישים שמשהו חסר? רוצים לשדרג את הגינה שלכם?

דק לגינה, אלמנט חזק, עמיד, שימושי וקל מאד לתחזוקה. הדק ישדרג לנו את הגינה באופן משמעותי ויעניק לה מראה יוקרתי וטבעי. אולם, מכיוון שהדק חשוף לפגעי הטבע השונים, כדאי מאד לבחור בדק שעשוי מחומר איכותי, כזה שיחזיק מעמד שנים רבות.

אז מה הן בעצם האפשרויות שלנו בבואנו להחליט על סוג הדק? ישנם למעשה שני סוגים עיקריים של דק, טבעי וסינטטי.

דק מעץ טבעי

ישנם שני סוגים עיקריים של דק מעץ טבעי: דק מעץ האורן ודק מעץ האיפאה. עץ האורן הוא העץ הנפוץ ביותר בארץ, קל לבנייה בשל רכותו ולרוב עובר חיטוי מפני מזיקים שונים. יתרון נוסף של עץ האורן הוא המחיר, שכן הוא זול יותר בהשוואה לעץ האיפאה.

עץ האיפאה הינו עץ חסין ואין צורך לחטא אותו. בנוסף, הוא נחשב לאיכותי מאד ויוקרתי. עץ האיפאה הוא עץ קשה במיוחד, מה שמקנה לו עמידות יוצאת דופן בפני מזיקים שונים. החיסרון של עץ האיפאה הוא המחיר, שכן הוא מעט יקר יותר מעץ האורן.

דק טבעי

שילוב דק טבעי ישדרג את הגינה שלכם

דק סינטטי

גם את הדק הסינטטי נחלק לשני סוגים עיקריים. הראשון, דק סינטטי מלא, זהו דק העשוי 100% פלסטיק. השני, דק סינטטי למחצה, המשלב בתוכו גם שבבי עץ ממוחזרים.

לדקים הסינטטיים מספר יתרונות מרכזיים: ראשית, הם אינם מצריכים הגנה בחומרי גמר. שנית, הדקים הסינטטיים יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות, כמובן בהשוואה לדק הטבעי. בנוסף, הדק הסינטטי דורש תחזוקה מינימלית, הטיפול יסתכם בדרך כלל בניקוי לכלוך קל או קשה, אבק וכתמים, באמצעות חומר ניקוי המותאם לדקים סינטטיים. כמובן שגם שטיפה תכופה במים תסייע בשמירת הדק.

דק סינטטי

דק סינטטי, הייתם מאמינים?

אולם, לדק הסינטטי מספר חסרונות: ראשית, עם השנים, גם הדקים הסינטטיים מוכתמים ונסדקים. בנוסף,  עשוי להיווצר עיוות על פני הדק וצבעו דוהה או מאפיר. חיסרון נוסף לדק זה הוא בנוחות, שכן בימים החמים, המשטח של הדק הסינטטי יהפוך ללוהט, עד כדי כך שלא ניתן יהיה להתהלך עליו יחפים. יש לציין כי ככל שצבעו של הדק יהיה כהה יותר, כך הוא יצבור יותר חום.

לסיכום, לכל אחד מסוגי הדקים יתרונות וחסרונות רבים. יש לקחת בחשבון את כל המרכיבים לפני שנחליט באיזה דק נבחר לגינה שלנו. בכל מקרה, בין אם בחרתם בדק הטבעי או הסינטטי, כדאי לכם מאד להשקיע בתחזוקה הנדרשת לפחות פעם בשנה, על מנת לשמור על איכות הדק ועמידותו.

בהצלחה!

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *