12 טיפים להדברה ירוקה, טבעית ובטוחה

הדברה

אתם לא חייבים לזהם את סביבת המגורים שלכם בחומרים רעילים שהורגים את המזיקים מהר ואותנו לאט לאט. ישנן דרכים טבעיות, בטוחות וידידותיות יותר לסביבה, שיפטרו אתכם מהרוב המכריע של החרקים, הזוחלים והמכרסמים.

בשנים האחרונות גדלה מאד המודעות לסכנות הטמונות בחומרי ריסוס והדברה וזו אחת הסיבות העיקריות לפופולריות הגדולה של האוכל האורגני. חוקים ותקנות חדשים מגבילים את חומרי ההדברה המותרים לשימוש, כך שבסך-הכל הסכנות הנשקפות לבני-אדם וחיות מחמד מהדברות אינן גדולות כבעבר.

מצד שני, במקרים בהם לא חייבים להשתמש ברעלים עדיף לעשות את זה טבעי ובטוח, והדברה טבעית היא גם ידידותית יותר לסביבה. ליקטנו עבורכם תריסר טיפים מנצחים להדברה טבעית.

1. עלי דפנה נגד חרקים.
רוב המזיקים מתרחקים מארונות אחרי שמניחים כמה עלי דפנה בתחתיתם. אפשר להניח עלי דפנה גם בקופסאות שיש בהם מזון, למשל בצנצנת עם אורז או קטניות. חשוב לזכור שלעלי דפנה יש טעם מריר ולכן לא כדאי להגזים ורצוי גם להחליף אותם מדי פעם.

2. הרחקת נמלים מבושמת. כדי להרחיק נמלים אפשר לפזר מעט קינמון או מחטי ציפורן באזורים מועדים לפורענות. כשיש בעיית נמלים קשה אפשר להניח את כלי הסוכר במרכז של צלחת עמוקה עם קפה שחור (אפשר להשתמש לשם כך בקפה ישן שטעמו נפגע). נסו להוסיף למי שטיפת הרצפות כמה טיפות של שמן עץ התה.

3. מה חולדות אוהבות. חולדות לא יכולות לסבול ריחות מנטה חריפים – אפשר לטפטף שמן מנטה יפני ולפעמים אפילו פיזור של מספר סוכריות מנטה במקומות אסטרטגיים עובד.

4. לבנדר נגד עש. פרפרי עש פשטו על ארון הבגדים שלכם? פזרו שקיקי לבנדר קטנים בארון והם ייעלמו. לבגדים שבארון כדאי לעשות מבצע כביסה.

5. הרחקת חרקים מעופפים. רוצים למנוע מחרקים מעופפים להיכנס אליכם דרך החלון? נסו לשתול באדניות פרחי גרניום או למרוח שמן גרניום על אדן החלון. גם נענע ורוזמרין עשויים להועיל.

6. חומץ נגד ג'וקים ויתושים. הוסיפו מעט חומץ הדרים למים בהם אתם שוטפים רצפה, מנגבים אדני חלונות או את השיש במטבח. זהו פתרון יעיל נגד מקקים, יתושים, נמלים וחרקים אחרים.

7. הרחקת זבובונים מהאמבטיה. זבובונים שמופיעים באמבטיה או במקלחת אפשר להרחיק באמצעות שטיפה של פתחי הניקוז במעט אקונומיקה.

8. ויטמינים נגד כינים. כינים, פרעושים, יתושים ורוב החרקים האחרים שנטפלים לבני אדם לא יכולים לסבול את הריח הנודף מהגוף כשנוטלים תוסף ויטמין B על בסיס יומי. גם תרופת הסבתא נגד כינים מוכיחה את עצמה: מוסיפים מעט חומץ לשמפו שבו חופפים את השיער. פתרון אסתטי ונעים יותר בריח: לסרק את השיער עם שמן רוזמרין.

9. חומר החיטוי הטוב ביותר הוא אור השמש. הוציאו לשמש שמיכות ומצעים ותיפטרו מהפרעושים.

10. צמחים להגנת צמחים. כדי להגן על הצמחים בגינה ניתן ליצור חומרי הדברה טבעיים באמצעות ריסוס ב… תה צמחים. מכינים משרה או חליטה ומרססים באמצעות "שפריצר". הכי טוב להשתמש לשם כך בכובע נזיר שאין לו ריח עז. צמחים נוספים שמתאימים למטרה: מרווה, עירית, שום, חרצית.

11. חתולים: המדבירים המושלמים. החתולים ידועים כאויבייהם המושבעים של העכברים, או מכרסמים בכלל, אבל הם יעילים במיוחד גם לסילוק מקקים, תיקנים וחרקים קטנים אחרים ובדרך-כלל מרחיקים גם זוחלים למיניהם. גדלו חתול ולא תראו יותר ג'וקים בבית.

12. עכבישים נגד חרקים מעופפים. במקומות הגבוהים אליהם לחתולים קשה להגיע, עכבישים יכולים לעשות את העבודה. אל תמהרו לסלק קורי עכביש ואם ראיתם עכביש בבית אל תרדפו אותו – הוא המדביר האולטימטיבי של חרקים מעופפים.

לקריאה נוספת:
המדריך השלם להדברה ירוקה
טיפים להדברה ידידותית

Comments

comments

3 comments

  • פתרון טבעי נגד פרעושים!

    סודה לשתיה!

    היו לי מלא פרעושים במפרסת במשך תקופה ארוכה, כל פעם שיצאתי לשניה הייתי נעקץ לפחות בחמש מקומות שונים.

    פיזרתי 2 שקיות של סודה לשתיה (כ100 גרם) על כל המרפסת. אחרי יומיים לא נשאר פרעושן אחד!

    מזל שלא הזמנתי בסוף את המדביר שרצה 400 שח…

  • היי אחלה טיפים! תודה!
    מה עושים עם ג'וקים בחצר??
    ממש רוצה להימנע מהדברה, זה המוצא האחרון מבחינתי אבל אני ממש לא יכולה לצאת החוצה אני במצור בבית. הצילו!

  • אבקת בוראקס מעורב בסוכר לבן(ביחס 1:1) ובתוספת כמה טיפות בודדות של שמן(אני שמתי שמן קוקוס),ולערבב;
    עם קיסם להניח פרורים של התערובת באזורי המחייה שלהם.הפרור צריך להיות טעים וקטלני עבורם(אך אינו מזיק לאדם לילד ולחיות מחמד) . בדקתי והתהליך פועל על נמלים בבית.תבדקו על תיקנים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *