5 עצות שימושיות (וטבעיות) להרחקת עכבישים

מבין כל החרקים שמנסים לחדור אל תוך ביתנו, העכבישים בהחלט זכו למקום של כבוד במרדף הבלתי פוסק להדברתם. למרות שחרקים אלו עושים שירות לא רע בלכידה של חרקים אחרים ברשתם, עדיין, המראה של רשתות עכבישים התלויות על קירות ותקרות הבית נראות כמחזה אימה לכל עקר או עקרת בית.

ידועות שיטות ההדברה הסטנדרטיות, התעשייתיות, ובהן חומרי הדברה מגוונים לבחירה. אולם בשנים האחרונות חלה עליה במודעות לשימוש בחומרי הדברה טבעיים על פני הדברה כימית, זאת בעיקר עקב עליה בחקלאות או גינון אורגני וכן בשל המודעות לאיכות הסביבה. עם זאת, יש לציין שיעילות ההדברה הטבעית עדיין אינה עולה בקנה אחד עם שיטת ההדברה התעשייתית. בדיוק בשל כך, ישנה חשיבות רבה לביצוע הדברה מסוג זה ע"י בעל מקצוע, מדביר מוסמך ששולט על כמות ההדברה, חוזקה, סוגה ומנטרל כל מגע עם יושבי הבית.

שיטה ידועה שבה נוהגים רוב האנשים להדברת עכבישים (או בכלל חרקים) היא בשימוש במיכל ריסוס כימי ורעיל. בדרך כלל, מיקומם של עכבישים בקירות הבית הוא גבוה וריסוס לכיוון מעלה מהווה סיכון לנשימה, כיוון שהוא יורד למטה ויכול לפגוע באנשים, מזון או חיות מחמד וילדים שנמצאים בקרבת מקום. במקרה זה בהחלט אין חובה להשתמש בסוג זה של הדברה וניתן לנסות פתרונות טבעיים ויעילים שלא פוגעים בעכבישים, אלא מרחיקים אותם מהבית שלכם. הנה הם לפניכם:

שימוש בפרי הדר: מסתבר שעכבישים ממש לא אוהבים ריח של פירות הדר. זו סיבה מספיק טובה להתחיל להכניס פירות הדר להרכב התזונתי שלנו. קחו לימונים, תפוזים או כל פרי הדר והשתמשו בקליפות שלו במקומות המיועדים להימצאות עכבישים. תוכלו גם להשתמש בשמנים המיוצרים מפירות הדר להרחקה של המזיקים על 8 הרגליים.

קליפות ושמנים שמיוצרים מפירות הדר- שיטה מומלצת להעלמת עכבישים

קליפות ושמנים שמיוצרים מפירות הדר- שיטה מומלצת להעלמת עכבישים

שמן מנטה: עוד ריח שעכבישים מתעבים הוא ריח המנטה, שעוזר רבות להיפטר מהם. שיטה טובה לשימוש היא הכנת תערובת של תרסיס טבעי: ערבבו  8 טיפות (או יותר) של שמן מנטה עם סבון נוזלי והכניסו לבקבוק תרסיס עם מים. נערו את הבקבוק היטב ויצרתם לעצמכם תרסיס טבעי להרחקת עכבישים.

שיטה יצירתית להרחקת עכבישים- הכנת תרסיס על בסיס שמן מנטה

שיטה יצירתית להרחקת עכבישים- הכנת תרסיס על בסיס שמן מנטה

חומץ: אחד החומרים השימושיים ביותר בבית הוא החומץ. מה לא נאמר לגבי יתרונותיו בהרחקת מזיקים בכלל ועכבישים בפרט. גם כאן, תוכלו לייצר תרסיס מבוסס חומץ להרחקת עכבישים באמצעות מהילה של חומץ ומים ביחס של כמות חומץ על כמות כפולה של מים (1:2). ניתן לשלב תרסיס זה עם שמנים שונים המרחיקים עכבישים, כמו שמן המנטה או שמן פירות הדר, על מנת ליצור תרסיס חזק יותר.

ערמונים: דוחי עכבישים מעולים הם הערמונים. אותם סוגי אגוזים מפרישים ריח ייחודי להם שעכבישים פשוט אינם יכולים לסבול. תוכלו לשים ערמונים במקומות שונים בבית. ליד ארונות או חלונות ועכבישים לא יתרבו שם.

ערמונים דוחים את העכבישים

ערמונים דוחים את העכבישים

 

 

שמירה על ניקיון הבית: חלק חשוב מפתרון הבעיה הוא למנוע אותה עוד לפני שהחלה. הקפידו על ניקיון הבית באופן קבוע ושמרו על אטימה של הבית בקרבת דלתות וחלונות. אם תבצעו את כל ההמלצות האלו או את חלקם, רוב הסיכויים שתוכלו ליהנות מבית נטול עכבישים. בהצלחה!.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *