איך שומרים על מברשות צבע?

שאלה: כבר כמה פעמים צבענו את הדירות בהן גרנו ובכל פעם מחדש אנחנו מוצאים את עצמנו נאלצים לקנות מברשות חדשות כי הקודמות איבדו את צורתן או שהשיערות שלהן התקשו. מה אפשר לעשות כדי להיות חכמים יותר בפעם הבאה? (צביקה).

תשובה: כמה דברים. ראשית, במהלך הצביעה כדאי לזכור לא לטבול את המברשות עמוק מדי לתוך הצבע. טבילה עד כדי רבע או שליש מאורך זיפי המברשת תהיה יעילה יותר, תחסוך צבע ותחסוך הרבה מאד טפטופי צבע, אך מעבר לכך – היא תשמור על המברשת.

עם סיום הצביעה, יש לשטוף היטב את כל המברשות. מברשות עם צבע מבוסס מים (לקירות) שוטפים במים חמים, ואם הצביעה נמשכה זמן רב אז כדאי להשרות במאוזן בתוך גיגית עם מים חמים ואז לשטוף מתחת לברז. את הייבוש יש לבצע בתלייה – לא להשעין את המברשת על עצם כלשהו באופן שיעוות את הזיפים.

לפני שצובעים בפעם הבאה, לעיתים יש צורך לרכך את המברשות. לשם כך אפשר לטבול אותן לשעה-שעתיים במים חמים ואז לנגב ולהניח להן להתייבש כמעט לגמרי לפני שצובעים. עם המברשות ממש קשות, אפשר להוסיף למים החמים מעט חומץ.

מברשות עם צבע מבוסס שמן (למשקופים ודלתות) יש לנקות עם הממיס עליו ממליץ היצרן, אבל בדרך-כלל נוזל "טינר" יעשה את העבודה. את המברשות העדינות יותר אפשר לנקות עם טרפנטין או אפילו אצטון.

Comments

comments

One comment

  • צבעתי מעקה של המרפסת עם מברשת בצבע אמריט לבן
    אמרו לי לנקות את המברשת בטינר האם צריך להשרוות את המברשת בטינר או רק ל שוף
    אם להשרוות אז לכמה זמן.
    מחכה לתשובה
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *