חיפוי קיר במשטחי פריקה מעץ – שיטת DIY

יש כל כך הרבה רעיונות יצירתיים לשימוש במשטחי פריקה (פלטות העץ המשמשות כמשטחי בסיס להרמת תכולות). אחד הרעיונות היפים והמיוחדים שראיתי הוא שימוש בפלטות עץ אלו לחיפוי קיר.

ניתן לברר עם הנדימן או שיפוצניק אם יוכלו לבצע זאת עבורכם או עם חברות המתמחות בחיפוי קיר בעץ. חברות אלו משתמשות בעצים מובחרים ולא במשטחי פריקה. כאן נראה כיצד ניתן לבצע זאת בשיטת Do it yourself) DIY) הדבר שעשוי לקחת זמן רב הוא הבאת חומר הגלם. ניתן למצוא משטחי פריקה מעץ באזורי תעשייה ולאסוף אותם עד שתהיה בידכם כמות שתספיק לחיפוי הקיר. ישנם גם מפעלים שמוכרים את המשטחים הללו בכמה עשרות בודדות של שקלים לכל משטח.

חומרי הגלם

את הקרשים תצטרכו לפרק מהמשטחים, לשייף ולצבוע. נושא הצביעה הוא דבר יצירתי בפני עצמו. אין גבול לבחירת הצבעים, למרות שאני באופן אישי מעדיף לצבוע בלכה שקופה ולהשאיר את צבע העץ המקורי. גם הבדלי הצבעים של המשטחים השונים מוסיפים תחושה כפרית, מחוספסת וטבעית, שתורמת מבחינה עיצובית.

אני ממליץ שלא לחפות שטח גדול אלא לבחור קטע קיר קטן יחסית. יש לכך שתי סיבות: האחת – אתם חוסכים בחומר הגלם שתצטרכו למצוא / לרכוש. השני – מבחינה עיצובית, הנראות של קטע אחד שמובדל משאר הבית נותן לעיתים אפקט מרשים הרבה יותר מאשר חיפוי קיר שלם וגדול, שמאבד את ייחודו. מקטע אחד בחיפוי קיר יכול להדגיש אזור מסוים בבית כמו פינת ישיבה או קיר מאחורי מזנון בכניסה לבית.

תהליך חיפוי הקיר

השיטה המקצועית לחיפוי המשטחים על גבי הקיר היא הכנת תשתית של ניצבים על גבי הקיר עצמו. לרוב מדובר בפרופילי עץ המקובעים עם ברגים. הרעיון הוא שניתן להוציא את המשטחים לאחר מכן, אם יהיה צורך בכך, בקלות רבה יחסית. כמו כן ההפרש הקטן שנוצר בין הקיר ובין המשטחים מאפשר העברה של כבלי חשמל לצורך התקנת גופי תאורה או כל דבר אחר.

את קיבוע המשטחים מבצעים לרוב בעזרת אקדח סיכות / מסמרים. יש להקפיד על סידור מתאים בין הניצבים שיאפשר את קיבוע המשטחים בין כל שני ניצבים. את הנחת קרשי המשטחים אני ממליץ לבצע במאוזן כשכל קרש המונח בשורה חדשה ימוקם מעל שני קרשים שהונחו תחתיו (בדומה להנחת בלוקים). התוצאה שתראה בסוף העבודה תהיה מרשימה, ייחודית ומעניינת מאוד.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *