5 שיטות לניקוי הבית שלא חשבתם עליהן

ישנם כל כך הרבה סוגים של חומרי ניקוי שמוכרות לנו חברות הניקיון השונות על מנת לטפל בלכלוך בבית שלנו. כלי האוכל, המיקרו, אסלה, מכונת הכביסה וקירות הבית, אלו הם רק חלק מהדברים שמצריכים תחזוקה קבועה, כזו שדורשת חומרים ייעודיים שיתנו לנו פתרונות ניקוי והברקה.

אך מה עלינו לעשות כאשר לא מצויים ברשותנו באותו רגע חומרי ניקוי או כאשר אין אנו מעוניינים להשתמש בחומרים אלו אלא בחומרים טבעיים. ליקטנו עבורכם כמה שיטות ניקוי יעילות למדי שהצטברו במהלך השנים אצל 'חולי' ניקיון הבית. הנה הם לפניכם – הכל טבעי, הכל נגיש ונמצא בביתכם:

 

שימוש בגליל נייר טואלט: מדי פעם מצטבר לכלוך בתחתית מסגרת החלון בבית שיש לנקותו, על מנת לאפשר פתיחה / סגירה של החלון. רוב האנשים משתמשים בשואב אבק להסרת הלכלוך אלא שהפיה של השואב אינה נכנסת ברווח הדק שמצוי בתחתית מסגרת החלון. ניתן לפתור זאת בקלות ע"י הארכת פיית השואב עם גליל נייר טואלט רגיל. חברו אותו לפייה וצמצמו את הגליל בקצהו כך שיכנס לתוך הרווח הצר.

ניתן לנצל את גליל הנייר למרות ניקוי הבית

קצת יצירתיות – נצלו את גליל הנייר בניקוי הבית

 

ניקוי תריסים: ניקוי תריסים הוא לא דבר פשוט. יש לנקות אותם בחלקם הפנימי והחיצוני. מדובר בעבודה כפולה, אך בשימוש של חפצים פשוטים המצויים בבית נוכל לבצע זאת בצורה פשוטה ומהירה. קחו מלקחיים המשמשים לסלט, חברו בשני קצותיהם מטליות ניקוי והעבירו את כל תריס בתוכם. כך המטלית תנקה את שלב התריס משני צדיו בו זמנית.

חסכו זמן יקר ונקו בעזרת מלקחיים

חסכו זמן יקר ונקו בעזרת מלקחיים

 

ניקוי קיר ותקרה מלכלוך: בכל אותם מקומות בבית שאין אנו מגיעים אליהם, נוצרים במשך הזמן אבק וקורי עכביש. אנו מבחינים בהם לרוב באזורי התקרה והמפגש עם אזור הקיר העליון אך לא עושים דבר כיוון שהגישה אליהם בעייתית יותר. חשבתם פעם פשוט לקחת מטלית אנטי סטטית, לחבר אותה למגב ופשוט להסיר אותם מהעין שלנו?

 

ניקוי מזרון מלכלוך ואבק: חשוב לרענן את המיטה ולהפוך אותה כל חצי שנה. אם כבר הסרתם את כיסוי המיטה מומלץ גם לבצע ניקוי עמוק למזרון מהצטברות לכלוך ואבק ששקעו בו. דרך טבעית ויעילה לכך היא שימוש בסודה לשתייה. קחו קופסה אחת של סודה לשתייה ופזרו אותה על גבי המזרן.

לאחר פיזור הסודה שפשפו עם מברשת ניקוי

לאחר פיזור הסודה שפשפו עם מברשת ניקוי

 

כעת מרחו את הסודה היטב בעזרת מברשת ניקוי פשוטה והטמיעו את הסודה אל תוך המזרן. יש להמתין לפחות כשעה לאחר מכן. הסודה תעזור להוציא החוצה את כל הלכלוך והלחות שהצטברו במשך הזמן במזרן. כעת שאבו את המזרן בעזרת שואב אבק והבחינו בלכלוך שהצטבר בשואב. מומלץ לשים כמה טיפות של שמן ריחני בקופסת הסודה ולערבב אותה על מנת ליצור ריח נעים במזרן.

 

הכנת תרסיס ניקוי מחומרים טבעיים: התרסיס הזה יכול לעזור לכם בכל ניקוי כללי של לכלוך בבית: קחו חומץ, מים, לימון ושמן ריחני כלשהו. הכינו תערובת ביחס של של כוס חומץ, שלושה כוסות מים, לימון גדול אחד סחוט וכמה טיפות של שמן ריחני לריח נעים. מיזגו את התערובת לתוך בקבוק ריסוס וקיבלתם חומר ניקוי לכל דבר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *