הכנת בית מנורה מחוטי פשתן

האם אתם מכירים את בתי המנורה העגולים העשויים חוטי פשתן? אין ספק שמדובר בעיצוב ייחודי ביותר שתרם רבות לעיצוב בתי מנורה רבים שעוצבו לאחר מכן ע"י חברות שונות בסגנון דומה.

אם חשקה נפשכם ביצירה עצמית של בית מנורה מסוג זה תוכלו לעשות זאת ע"י רכישה של מספר חומרים פשוטים וזולים, רבים מהם נמצאים כבר בביתכם. הנה החומרים להם תצטרכו:

2-3 סלילי חוטי פשתן

בלון גדול או בינוני (תלוי בגודל בית המנורה שתחפצו בו) בעל צורה עגולה

צנצנת ריקה עם מכסה

מספריים

בית מנורה פשוט עם כבל (לתוכו המנורה מתברגת)

כפפות גומי

גביע עגול וריק של יוגורט / גבינה לבנה

אבקת דבק טפטים.

דבק 'סופר גלו'

עבדו על שולחן וכסו אותו לפני כן על מנת למנוע לכלוך. נפחו את הבלון עד שתקבלו צורה עגולה וקשרו אותו. כעת קחו צנצנת ריקה עם מכסה, פתחו אותה ובדקו שסליל חוטי הפשתן נכנס לתוכה. נקבו חור במרכז מכסה הצנצנת על מנת שלאחר מכן תוכלו להוציא את חוט הפשתן מתוכה החוצה.

הכנת תערובת הדבק:

בשלב הבא יש למלא את חצי הצנצנת במים ולאחר מכן להכניס לתוכה כמה כפיות של אבקת דבק טפטים ולערבב את העיסה היטב. כעת הכניסו את סליל חוטי הפשתן כולו לתוך תערובת הדבק שבצנצנת. את קצה החוט של הסליל הכניסו דרך חור המכסה מצדו הפנימי וסגרו אותו.

 

ניתן להכין גם שרשרת מנורות קטנות בצבעים שונים

ניתן להכין גם שרשרת מנורות קטנות בצבעים שונים

הכנת הצורה על גבי הבלון:

קחו את בית המנורה שרכשתם והניחו אותו במרכז הבלון (בצד הנגדי למקום קשירת הבלון). סמנו מסביב לבית המנורה עם טוש עד שתצרו צורת עיגול. בדיוק במקום זה תכנס המנורה בסוף התהליך. כעת קחו גביע עגול וריק של יוגורט / גבינה לבנה, חתכו אותו בעזרת מספריים באמצעו והדביקו על קצהו העליון הפתוח דבק 'סופר גלו', מיד לאחר מכן הדביקו את הגביע בדיוק מסביב למקום קשירת הבלון (מהצד הנגדי להיכן שסימנתם עם הטוש).

הדבקת חוטי פשתן מסביב לבלון:  

לבשו כפפות גומי והעבירו את חוט הפשתן שטבול בדבק על גבי הבלון. בפעמים הראשונות יש צורך להקפיד על הדבקה איטית ומבוקרת, לאחר מכן אופן ההדבקה הולך ונהיה קל יותר. צורת ההדבקה הטובה ביותר היא לסובב את הבלון עצמו בשתי ידיים כך שחוט הפשתן ימשיך לצאת מהצנצנת ולעטוף את הבלון. סובבו את הבלון בכל הכיוונים על מנת ליצור צורה שתיראה יפה בסוף התהליך. אם סליל חוטי הפשתן נגמר החליפו אותו בחדש על פי אותו רעיון הדבקה.

אין להעביר חוטים בחורים שסימנתם לפני כן. את קצה החוט האחרון יש להדביק על גבי הבלון ולכסות אותו בדבק נוסף על מנת שלא ישתחרר. בסיום ההדבקה יש להשאיר את הבלון לייבוש של 24 שעות.

שלב הסרת הבלון:

נקבו חור בבלון בדיוק במקום שבו הדבקתם את גביע היוגורט / הגבינה הלבנה. כל אזור הבלון שבתוך אזור הגביע יתפוצץ וייווצר לכם חור. חשוב להפריד בין הבלון לבין חוטי הפשתן ע"י דחיפה קלה של הבלון כלפי פנים הבלון, בין החוטים, בעזרת האצבע. מיד לאחר מכן הבלון יתכווץ ותישאר צורה עגולה של חוטי הפשתן. כעת תוכלו להוציא את שאריות הבלון מתוך החור שיצרתם בבלון.

 

בתי מנורה פשוטים עם מנורות מוברגות לתוכם

בתי מנורה פשוטים עם מנורות מוברגות לתוכם

הכנת בית המנורה:

קחו את בית המנורה והבריגו החוצה את המכסה העליון שממוקם בהברגה. כעת הכניסו את בית המנורה דרך החור שיצרתם, קחו את מכסה ההברגה שהוצאתם, הכניסו אותו דרך החור הנגדי והבריגו אותו לבית המנורה כך שבסוף ההברגה בית המנורה יצמד על גבי חוטי הפשתן. כעת כל שנותר הוא להבריג מנורה לבית המנורה. תתחדשו!

בקישור המצורף כאן תוכלו לצפות בסרטון הסבר על תהליך ההכנה:

 

<iframe width="1671" height="940" src="https://www.youtube.com/embed/HEgoSe2AafE" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *