5 טיפים של מקצוענים לצביעה יעילה ואיכותית

עולם הצבע הוא עולם שלם המלא במונחים מקצועיים וסוגי צבעים. למרות שנראה כי צביעה היא דבר פשוט לכל אדם, ברגע שעליכם לצבוע בית שלם תמהרו לגלות כי הדבר אינו פשוט כלל ומצריך מכם זמן והשקעה.

כל צבעי מקצועי ובעל ניסיון בתחום, רכש במשך השנים דרכי עבודה יעילות שעוזרות לקצר את זמן הצביעה או שתורמות לצביעה איכותית יותר, כל זאת בשינויים קלים ושיפורים של כלי העבודה או בחירה בכלים מסוימים על פני אחרים.

הנה 5 טיפים שהצטברו על ידי בעלי מקצוע בתחום הצבע. את עבודות הצביעה הגדולות תשאירו למקצוענים, את הטיפים המובאים לפניכם כאן תוכלו (אם תרצו) לנצל לצביעות קטנות בבית.

 

השתמשו ברדיד אלומיניום או ניילון נצמד לכיסוי מגש הצבע

השתמשו ברדיד אלומיניום או ניילון נצמד לכיסוי מגש הצבע

 

  1. כך תמנעו קווי צבע על גבי הקיר:

כל מי שהתנסה בצביעת קיר ברולר צביעה מכיר את הבעיה הזו. בכל פעם שמעבירים את הרולר הטבול בצבע על גבי הקיר נוצרים קווי צבע מקצוות הרולר. שיטה מועילה להיפטר מבעיה זו היא פשוט לקצץ את קצוות הרולר לפני הצביעה.

גזרו עם מספריים כסנטימטר אחד מקצוות הרולר, משני צדדיו באלכסון (45 מעלות). דבר זה ימנע לאחר מכן היווצרות של אותם קווי צבע מעצבנים על גבי הקיר.

  1. שמרו על מגש הצבע נקי:

בכל פעם שצובעים ברולר צבע, משתמשים במגש צבע ככלי קיבול לצבע. שיטה יעילה ביותר להימנע מניקוי מגש הצבע בסיום הצביעה היא פשוט לא לנקות אותו: השתמשו ברדיד (נייר) אלומיניום או ניילון נצמד לכיסוי מלא של מגש הצבע. בסיום תהליך הצביעה פשוט הסירו וזרקו אותו לפח. מגש הצבע יישאר נקי לחלוטין ללא כל צורך בניקויו.

  1. כסו את הפאנלים:

אחת השיטות הידועות להכנת הקיר לפני צביעתו היא הדבקה של סרט הדבקה מנייר על גבי הפאנלים על מנת להימנע מלכלוכם בצבע. שיטה זו יעילה למדי וניתן לכסות לא רק את הפאנלים אלא גם שקעי חשמל שמצויים בקיר ואת מסגרות החלונות.

  1. שמירה על מברשת הצבע לשימוש חוזר:

יכול להיות שפרויקט הצביעה שלקחתם על עצמכם מתעכב קצת יותר ממה שחשבתם ועליכם להמשיך אותו גם ביום המחרת. שיטה טובה לשמירה על מברשת הצבע שלא תתייבש היא להניח אותה בתוך צנצנת הצבע ולכסות אותה ב – כפפת גומי חד פעמית. הכפפה גמישה, תכסה את כל פתח מיכל הצבע וטובה לשמירת לחות המברשת עד ליום המחרת, כך שתוכלו להשלים את הצביעה ללא כל צורך ברכישת מברשת חדשה או ניקוי המברשת המשומשת.

  1. ניקוי מברשת צבע בקלות וביעילות:

הטיפ הבא שמור לצביעה שנעשתה עם צבע אקרילי ולא צבע שמן, מה שאומר שאם צבעתם קיר, טיפ הזה מיועד לכם. אם סיימתם את הצביעה ואתם מעוניינים לשמור את המברשת גם לצביעות אחרות תוכלו למלא מיכל קטן עם חומץ ומים חמים ביחס שווה. הניחו את המברשת למשך חצי שעה. לאחר ניגוב קליל היא תצא נקייה ומוכנה לשימוש חוזר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *