כך תדעו אם התרחשה הפסקת חשמל בביתכם

אם יצאתם מביתכם ליום או יומיים ושבתם לאחר מכן, אינכם יודעים באמת מה התרחש בביתכם. בכל הקשור למזון המצוי במקרר אתם בטוחים כי הוא נשמר בטמפרטורת המקרר ועדיין טוב למאכל, אך במקרים רבים בהם מתרחשת הפסקת חשמל ארוכה בבית, המקרר מתחיל להפשיר והאוכל מתחיל להתקלקל.

 

מה קורה אם התרחשה הפסקת חשמל בעת היעדרותכם בבית והמקרר חזר לעבוד לאחר שזרם החשמל התחדש בדיוק לפני חזרתכם? האוכל שמצוי במקרר שלכם התקלקל בינתיים ואתם אינכם יודעים מכך. מזונות רבים שהופשרו ולאחר מכן הוקפאו או קוררו חזרה אינם טובים לאכילה ויש סיכון של חיידקים כגון סלמונלה שעלולים להימצא בהם.

 

אם כן, כיצד תוכלו לדעת אם התרחשה הפסקת חשמל בבית או לא? טריק מתוחכם ויעיל למדי הוא לקחת ספל או כל כלי קיבול אחר, למלא אותו במים ולהניח אותו להקפאה במקרר. מיד לפני שאתם עומדים לעזוב את הבית הניחו מטבע על גבי המים הקפואים שבספל. במידה ותתרחש הפסקת חשמל בעת היעדרותכם, המים שבספל יפשירו, המטבע יתחיל לשקוע אט אט במים וכאשר זרם החשמל יחזור הוא פשוט יקפא בתוך המים.

 

הניחו מטבע על גבי הקרח

הניחו מטבע על גבי הקרח

 

אם חזרתם לבית והבחנתם שהמטבע ממוקם בתוך המים דעו שעליכם להישמר ממזון במקרר שעלול להיות מקולקל. גם עומק המטבע בתוך המים נותן לכם אינדיקציה לגבי משך הזמן שבו התרחשה הפסקת החשמל בבית. מטבע שטבועה קרוב לפני המים – זמן הפסקת החשמל קצר. מטבע שממוקמת בתחתית ספל המים – זמן הפסקת החשמל ארוך מאוד.

שמרו על בריאותכם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *