3 שיטות גאוניות לניקיון הבית

ישנם דברים בחיים שאילו היינו יודעים אותם לפני כן, החיים שלנו היו משתנים מקצה לקצה. טוב, זה לא יהיה מדויק לתאר את שלוש השיטות המובאות כאן לפניכם בצורה כה דרמטית, אולם בהחלט ניתן לומר שאילו הייתם מכירים אותם, הרבה מעבודות תחזוקת הבית שלכם היו יכולות להיות קלות ויעילות הרבה יותר. הנה הן לפניכם:

1. ניקוי ללא מאמץ של רשת החלון: כמעט לכל אחד יש חלון או דלת מרשת המצויים בביתו. אך למי באמת יש כוח לנקות את הרשת כל פעם לאחר שהצטברו בה אבק ולכלוך? מצד שני גם אינכם מעוניינים להשאיר את המצב כמו שהוא ולהכניס אבק לביתכם.

אין צורך להתחיל בתהליך המוכר של הורדת רשת החלון ושטיפתה במים. הדבר הפשוט והיעיל ביותר הוא לקחת גליל מוך – זה המשמש להסרת שערות הנושרות מחיות המחמד מעל גבי ספות ובגדים ולעבור אתו על גבי הרשת. כל הלכלוך והאבק ידבקו על גבי הגליל בתוך דקה אחת וללא כל מאמץ מצדכם.

2. ניקוי מאוורר התקרה ללא אבק: לרבים מהאנשים מצוי בבית מאוורר תקרה. מאוורר זה מעולה לשימוש בימי הקיץ החמים או על מנת לאוורר את המטבח בעת הכנת אוכל. אולם כאשר יש לנקות את האבק המצטבר על כנפיו לפתע הוא נהפך מכלי עזר לנטל של ממש. עצם המחשבה על עליה לגובה התקרה וניקוי האבק שנופל על פניכם מרחיקה אתכם ממטלה מעיקה זו.

ניתן לפתור זאת בקלות וביעילות ברעיון פשוט אך גאוני: מצאו ציפית כרית ישנה שאינכם צריכים ופשוט עטפו באמצעותה כל כנף בנפרד. כך תכניסו את האבק שהצטבר על הכנף אל תוך כיסוי הכרית ותנקו את המאוורר ללא כל פיזור של אבק על פניכם ובחלל הבית.

 

אולי הגיע הזמן לנקות את האבק?

אולי הגיע הזמן לנקות את האבק?

 

3. מברשת אסלה רעננה וריחנית: מיקום האסלה בחדר האמבטיה הוא אזור ידוע לשמצה בכל הקשור לניקיונו מריחות לא נעימים ולכלוך. אין זה משנה אם השכרתם את שירותיהם של עוזר/ת בית או לא, אף אחד אינו מעוניין לנקות את האסלה שלו. אחד ממקורות הריח "הנעימים" המגיעים מאזור האסלה הוא ממחזיק מברשת האסלה שצובר לכלוך וריח לא נעים בכל פעם שמשתמשים בו.

תרגיל פשוט שלא דורש מכם הרבה מאמץ הוא פשוט לשפוך מעט חומר ניקיון לתוך קערת מברשת האסלה, כך המברשת תישאר רעננה, ריחנית ונקייה תמיד לאחר כל שימוש.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *