איך תהפכו צמחים סוקולנטיים ליצירת אומנות

עצרו! אם יש לכם צמחים בבית, הרעיון הבא יכול לשדרג משמעותית לא רק את נראות הצמחים שלכם אלא גם את עיצוב הבית בכלל.

אין זה משנה אם אתם גרים בבית קרקע או בדירה בבניין, צמחים סוקולנטיים כל כך קלים לגידול – גם בדירה בקומה חמישית בתוך חדר פנימי בבית (טוב אולי עדיף שיראו אור מדי פעם).

הרעיון הבא משלב גידול של צמחים סוקולנטים כחלק ממשי מעיצוב הבית ממש. הכוונה היא שגידולם יעשה באופן כזה שתוכלו לתלות אותם כתמונה לכל דבר ועניין, אלא שכאן מדובר בתמונה חיה, גדלה ומתפתחת שתוכלו להבחין בשינויים שלה בכל שבוע.

מדוע ניתן לגדל צמחים סוקולנטיים על גבי מסגרת תמונה?

לבד מהעובדה שצמחים אלו עמידים ביותר, מערכת השורשים שלהם קטנה ומאפשרת את גידולם בכלי שטוח יחסית (בדיוק כמו מסגרת התמונה שניצור להם). הצמחים פשוט מתאימים את עצמם לתנאים ולשטח שבו הם גדלים.

רשימת חומרים:

  1. צמחים סוקולנטים קטנים (ניתן לשלב כמה סוגים של צמחים ולא חייבים שיהיו בעלי שורשים אלא חיתוך     גבעולים מצמחים קיימים).
  2. רשת כלשהי (רשת המשמשת לגינון, רשת נגד יתושים וכו'),
  3. מסגרת עץ בגודל וצורה שתבחרו. הדגש במסגרת זו הוא על הגובה / עומק המסגרת וכן על תחתית למסגרת.

 

יצירת אומנות של ממש

יצירת אומנות של ממש

הכנת המסגרת:

למעשה רוב הטרחה כאן היא מציאת מסגרת נכונה שתשמש אתכם לצורך גידול הצמחים עליה. המסגרת יכולה להיות מרובעת או מלבנית ועליכם לקבע לה תחתית. הניחו את המסגרת על גבי משטח עבודה ופזרו על גבי תחתית המסגרת תערובת אדמת שתילה עד לגובה של 2 סנטימטר מתחת לגובה העליון של המסגרת.

לאחר מכן פרשו את הרשת על גבי האדמה (במידת הצורך תוכלו לקבע את הרשת עם אקדח סיכות לצדי המסגרת. כעת יש להכניס את צמחי הסוקולנט מבעד לרשת לתוך אדמת השתילה (אם אתם מתקשים בכך חוררו מעט את הרשת עם מברג או סכין יפנית.

כל שנותר כעת הוא להשקות את מסגרת הצמחים ולתלות אותה על גבי הקיר כתמונה. הצמחים יישארו עומדים על גבי התמונה גם כשתתלו אותה. אין צורך להשקות את הצמחים כל שבוע אלא לעיתים רחוקות. סוקולנטיים הם צמחים עמידים שמסוגלים לשרוד זמן רב ללא מים. כן מומלץ להשקות אותם לעיתים על מנת לגרום לגדילה שלהם ומילוי של כל מסגרת התמונה שיצרתם.

אופן ההשקיה המומלץ הוא ע"י הורדה של המסגרת מעל גבי הקיר, השקיה והחזרה שלה למקומה. משום כך, על מנת להימנע מלכלוך או רטיבות מומלץ לתלות את התמונה על גבי קיר בגינה, או קיר במרפסת הדירה המרוצפת ליד פינת ישיבה. בהצלחה!

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *