אם אין לחם, תאכלו פירות: עצי הפרי שאתם חייבים בגינה שלכם

עצי פרי בגינה

איך תבחרו נכון את עצי הפרי ומהם העצים המומלצים? בכתבה הבאה ריכזנו לכם את כל הטיפים שיהפכו את הגינה שלכם לצבעונית, יפה וטעימה!

שגרת היום יום שלנו עמוסה וארוכה. וכשאתם מגיעים הביתה, אתם לא באמת מתייחסים לגינה. והנה הכלל הראשון שחשוב לזכור: גינה – היא נכס. ונכס צריך לטפח. החלטתם לשדרג את הגינה ולהוסיף לה צבע וחיים? הבינו תחילה את הצורך שלכם. בחרו עצים שיעניקו לכם אווירה טובה ונינוחה ושייצרו עבורכם את פינת הישיבה המושלמת.

ולאחר שחישבתם את גודל הגינה (קחו בחשבון את גודל שורש העץ) ואת מקומות השתילה הטובים ביותר, אלו הם חמשת העצים ששווה לשתול:

עץ זית: עץ הזית יעניק לגינה את הצבע הירוק. הוא עץ גדול ונאה למראה.  הטיפול בו סביר כי לא מדובר על עץ מפונק או עדין מדי. גידול של עץ זית בגינה שלכם יכול להתאים לגידול זיתים לצורך שימוש ביתי ולהפקת שמן זית טבעי.

עץ לימון:  עץ הלימון הוא עץ הפרי הנפוץ ביותר בגינות הביתיות בישראל. הוא מותאם למרבית סוגי האקלים בישראל והתחזוקה שלו לא קשה. תספיק לכם השקיה טובה ותרוויחו קילוגרמים רבים של הפרי הצהוב והמבוקש.

עץ רימון: עץ הרימון הוא עץ מרהיב ביופיו ופירותיו היפים יעניקו את הצבע האדום לגינה שלכם. העץ  לא נושא ריח אבל מראה הפירות והפרחים מרגיע ומשמח את הנפש (חכו אחרי שתראו את הפרי הראשון). מעבר לכך, הפירות טעימים ובריאים.

עץ משמש: עץ המשמש מתהדר בטיפול בסיסי ביותר, הוא אינו תופס הרבה מרחב וגם צורך מעט מים. בגידול של עץ משמש, תעניקו לגינה מראהו יפה ואסתטי ולפירותיו שימושים רבים בבית כמו  ריבות ומשקאות.

עץ פקאן: עץ האגוז נחשב לעץ גדול מאד ועמיד. אם תבחרו לשתול עץ פקאן חשוב שתיקחו בחשבון שמדובר על עץ נשיר מאוד ולכן, מומלץ לשתול אותו בסוף הגינה. פרט נוסף שחשוב שתדעו הוא שלא רק אתם אוהבים את הפקאן (אלא גם התוכים והעורבים). חלקו איתם את האגוזים או שתהיו מספיק מהירים כדי לקחת מהם את האגוז היפה בעץ שלכם.

נכון, אנחנו מסכימים שהעבודה בגינה היא לא תמיד קלה. היא דורשת זמן, טיפול יסודי והשקיה מרובה וקבועה. אבל היא יכולה בהחלט לשמש כתרפיה טובה לשגרה העמוסה ולתת לכם תחושת אחריות ושמחה, כי אין כמו פרי טבעי שגידלתם בעצמכם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *