תאורה זה כל הסיפור: הדרך הנכונה לבחירת גופי תאורה

בחירה של גופי תאורה חדשים הפכו עם הזמן לפריט עיצובי מרכזי שנשען גם על יופי ואסתטיקה. אם פעם בחרנו את התאורה על פי גוון האור וההספק החשמלי, היום הבחירה הפכה להיות דקורטיבית יותר וכזאת שתעזור לנו לחסוך בחשמל.

התאמה נכונה של גופי תאורה לחדרים השונים בבית יוסיפו להם מראה חדיש ומתוחכם. מה חשוב לבדוק כדי לבצע את ההתאמה המושלמת? אספנו עבורכם ארבעה דגשים חשובים:

כמות האור בחדר: השלב הראשון בדרך לבחירת התאורה המושלמת הוא אופיו של החדר וסוג הפעילות בו. אם מדובר בחדר עבודה או בכניסה לבית, במטבח או בחדר השינה לכל אחד מהם אופי שונה ותאורה שמתאימה לו. למשל, בחדר העבודה, בו אתם שוהים זמן ארוך הקפידו לבחור גוף תאורה שיספק כמות גדולה של אור ומסוג קריר יותר. אלו יעזרו לכם לשמור על ערנות מרבית. בסלון או במטבח מומלץ לבחור בתאורה חמה יותר שתשרה אווירה רגועה ונינוחה.

הסגנון העיצובי: במידה ובחירת גוף התאורה היא לצורך קישוט החדר או כדי לשמש אלמנט עיצובי בתוכו, התמקדו בבחירה של גופי תאורה המציעים אור רך ונעים יותר. במקרה כזה, החשיבות לעוצמת האור תהיה נמוכה. על גופי התאורה להציע שילוב נכון בין פונקציונאליות לבין הסטייל העיצובי שלהם כדי שישתלבו בצורה מושלמת עם האלמנטים האחרים בחדר. בחירה בגופי תאורה מאלומיניום למשל, מתאימים לעיצוב קלאסי, כפרי ולסגנון מודרני וחדשני יותר. בחדרים גדולים מומלץ לבחור בתאורה גבוהה, כמו תאורה בתלייה או תאורת תקרה שתהיה צמודה לתקרה, ללא מרווח. מנורות קיר יעשו עבודה מצוינת אם תרצו תאורה צידית בחדר.

צריכת החשמל: עוד נקודה חשובה שמומלץ לבדוק בעת בחירת גופי התאורה היא צריכת החשמל וסוג הנורות שמותקנות בתוך גוף התאורה. נורות לד לדוגמה, יכולות לחסוך עד 60% בצריכת החשמל! הן אומנם יקרות יותר מנורות ניאון אך ההשקעה משתלמת. מלבד החיסכון בחשמל, נורות הלד עמידות לשנים ארוכות ובעזרתן תוכלו גם לשמור על איכות הסביבה.

איכות ועלות: על גופי התאורה להיות עמידים לתקופה ארוכה ולכן, חשוב להתייחס לאיכות ולמחיר. הגדירו מראש תקציב להחלפת גופי התאורה ובעזרת המלצות שתקבלו בחנויות התאורה השונות תוכלו למצוא את גוף התאורה האיכותי והמתאים לכם ביותר. בחירה של גוף תאורה איכותי (גם אם יהיה יקר יחסית) יבטיח שנים רבות של שקט.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *