פותחים חלון: הטיפים המובילים לבחירה נכונה של חלונות הבית

חלונות ודלתות הבית הם נקודות התורפה בכל בית ולכן, חשוב לבחור אותם בקפידה. חלונות הזזה, חלונות ציר וחלונות בלגיים הם רק חלק קטן ממגוון החלונות הרחב שקיים כיום וכמו בחירה של תאורה וארונות אחסון גם בחירת החלונות בבית עברה מהפכה של ממש. אז בין אם החלטתם לשפץ את הבית או סתם לשדרג אותו ריכזנו לכם את הטיפים המובילים שיעזרו לכם בבחירת החלון המנצח.

התאימו את סוג החלון לעיצוב הבית: החלפה או שדרוג של החלונות הקיימים תדרוש מכם לבחון מחדש את עיצוב הבית. לחלונות תפקידים שונים וחשובים אך לפני הכל, הם משמשים פרט עיצובי המקשר בין מה שקורה מחוץ לבית לבין מה שקורה בתוכו. לכן,  קחו בחשבון את כמות האור שתיכנס (וגם את החום והקור). לרוב, בסלונים גדולים יותקנו חלונות רחבים שיעניקו להם מראה מרווח ויוקרתי יותר.

שימו דגש על חומרים איכותיים: עם בחירה של חלון חדש חשוב לשים לב לחומרים המרכיבים את הפרופיל שלהם. כיום, החומר המומלץ ביותר הוא האלומיניום שמעניק בידוד טוב ונשמר לאורך זמן. בחירת החומר ממנו עשוי הפרופיל צריכה להיות מותאמת גם לסוג הזכוכית. לדוגמה, בחדרים מוגנים מומלץ להתקין חלון טריפלקס המשמש כזכוכית ביטחון. בנוסף, בחירת הזכוכית תשפיע על חומרי המשקוף שמחזיקים אותה ולכן, הבחירה צריכה להיות בחישוב של כל הפרמטרים.

בדקו את אורכו ורוחבו של החלון: כדי להימנע מהתקנה של חלונות גבוהים או ארוכים מידי, מדדו את שטח החלון הקיים והשוו אותו לחלון החדש שבחרתם. נסו לייצר לעצמכם תמונה עתידית של החלון החדש כדי להבין אם הוא החלון המתאים לכם. לא בטוחים? תוכלו תמיד להתייעץ עם בעלי המקצוע השונים או עם אלו הנמצאים בחנויות השונות לעיצוב הבית.

בחרו בסוג פתיחה נוח (ובטיחותי): כיוון נכון של פתיחת החלון הוא חלק משמעותי וחשוב מאד בבחירה של חלון חדש. חשוב לבחור בדרך פתיחה שתהיה נוחה ובטיחותית ככל שניתן עבור כל משתמשי הבית (בדגש על ילדים, מבוגרים) ולכן, בחדרי ילדים או חדרי אירוח, העדיפו להתקין חלונות הזזה שיהיו קלים ובטיחותיים יותר לשימוש.

טיפ: זכוכית מחוסמת תעניק בידוד יעיל יותר מפני רעשים חיצוניים ואם החלון נשבר (חלילה) הזכוכית מתנפצת לחלקים קטנים יותר שמסוכנים פחות מזכוכית רגילה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *