צביעה אומנותית: כך תשדרגו את עיצוב הבית

עברתם לדירה חדשה ואתם מתכוונים לצבוע אותה? מחפשים דרכים יצירתיות לשדרג את עיצוב הבית? רוצים לשבור את הנורמות המיושנות? אז הגיע הזמן שתתקדמו ותנסו את הדבר הלוהט בשנים האחרונות: צביעה אומנותית.

רגע, מה זה בעצם צביעה אומנותית? לא מדובר בצביעת אחד הקירות בבית בכחול, זו עבודה שכל צבעי מקצועי מסוגל לעשות. צביעה אומנותית או דקורטיבית היא למעשה יצירת תוכן על הקירות והיא מבוצעת על-ידי מומחים בתחום. בדיוק כמו אמן רגיל, לכל אחד מהם יש סגנון אותו הוא מתאים ללקוח ולבית. לכן, כדי לבסס כימיה עם הצבעי, מומלץ לבוא עם ידע מקדים ולדעת פחות או יותר מה רוצים לעשות.

היתרון הגדול של צביעה אומנותית הוא הייחודיות וההתאמה האישית, לעומת רכישת רהיט, גוף תאורה או שולחן שכל אחד יכול למצוא בחנויות. זה מזכיר במידה מסוימת קניית פריט לבוש שמותאם למבנה הגוף. באופן טבעי, סגנון צביעה שמתאים לדירה אחת, לא בהכרח מחמיא לדירה אחרת. זו הסיבה ששלב התכנון והייעוץ עם הצבעי הוא חשוב וכולל גם ביקור מקדים. חוץ מבדיקה של דברים טכניים כמו גודל ומצב הקיר או החדר, הצבעי מתאים את הסגנון או האפקט לעיצוב הדירה: רהיטים, גופי תאורה, שידות, שולחנות, הצללה ועוד.

ועכשיו הגענו לחלק האומנותי – מהן האפשרויות העומדות לפניכם בצביעה אומנותית? למען האמת, הן רבות מכדי לפרט והבחירה קשה למדי: יצירת אפקטים שמדמים בטון, חלודה, זמש, שיש, ספארי ועוד, צורות גאומטריות ופסים שמשתלבים אחד עם השני, שילובי צבע וטפטים, תבליטים, טכניקות שונות של צביעה וציורי קיר. הרשימה המכובדת הזו היא חלקית בלבד ואם יש לכם או לצבעי השראה למשהו חדש ומקורי – אל תחששו מהרעיון, בקשו סקיצה עם אפשרויות ובחרו את המתאים ביותר. רק תחשבו על אפקט הוואו כשאחד השכנים יראה את הקיר החדש בסלון.

במקרה שאתם לא מעוניינים לצבוע את כל הסלון, אלא רק קיר מסוים, חשוב לבחור בחוכמה. קיר זה נקרא בשפה המקצועית "קיר כוח", הוא הדומיננטי ביותר בכל חדר ואליו מתרכזים רוב המבטים כשנכנסים לחלל. הבחירות הקלאסיות לקיר הדומיננטי הן קיר הטלוויזיה בסלון, הקיר בגב המיטה בחדר השינה או קיר חדר האוכל. אם אתם רוצים להדגיש אובייקט מרכזי שנמצא על אחד הקירות, כמו מדף ספרים גדול או אח, התאימו את הצביעה האומנותית אליו. בכל מקרה, ההמלצה היא לא לצבוע קירות שיש בהם אובייקט מרכזי ובולט כמו חלונות או דלתות.

ומה אם הילד שלכם רוצה ציור גרפיטי של גיבור על בחדר שלו? מעולה, יש צבעים שמתמחים ספציפית ביצירות אלו. רק חשוב לוודא שאתם והילד עוברים קודם על העבודות של הצבעי, כך תבטיחו שביעות רצון מהתוצר המוגמר. בכל מקרה, ציור הקיר יותאם לגודל ולצורה של החדר, לא מדובר בשבלונות קבועות שלא משתלבות עם עיצוב החדר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *