לקראת פסח: 10 דברים קטנים שאפשר לעשות בבית

חג הפסח מתקרב במהירות ואתם כבר יודעים שלא תספיקו הכל. איך בכל זאת אפשר להגיע לחג עם תחושה רעננה של התחדשות? ליקטנו 10 טיפים ורעיונות לחידוש הבית לכבוד הפסח.

 

אלו הרעיונות שלנו. אתם מוזמנים להוסיף רעיונות משלכם:

1. לבצע תיקונים קטנים שנדחו – רציתם לתקן את מסגרת התמונה ולא הספקתם? לתלות מחדש מדף רופף? להדק מתלה דוש שיצא ממקומו? גם אם הזמן שנותר לכם עד החג לא מספיק לשיפוץ כולל של הדירה, עם התיקונים הקטנים סביר להניח שתוכלו להתמודד ויחד עם ניקיון יסודי תקבלו בית תקין ונקי לקראת הפסח.

2. להכין רשימת תיקונים בבית – באותו אופן – גם אם לא תספיקו לתקן ולחדש הכל, נחמד להגיע לפסח כשיש לכם רשימה מפורטת של התיקונים שאתם מתכוונים לבצע בבית, ואתם יכולים לקבל החלטה אמיצה שכל מה שנמצא ברשימה יתוקן עד לפסח הבא אם לא קודם.

3. לעבור על ארון הבגדים ולזרוק את כל מה שמיותר – מלבד קנייה של בגדים חדשים – מסורת פסח עתיקה – ימי ניקיונות הפסח הם זמן מצוין לעשות סדר ולהיפטר מכל מה שנמצא בארון שלכם ואתם לא באמת צריכים. זה יהפוך את סידור הארון הרבה יותר קל ויחד עם בגד חדש או שניים ייתן לכם תחושה אמיתית של התחדשות.


בטוח שאתם צריכים את כל הבגדים האלו?


4. להחליף את מייבש הכלים – 
מתקן ייבוש כלים (מעץ או פלסטיק – זה שעליו מניחים את כלי האוכל אחרי שטיפה) ישן ומהוה אפשר להחליף, מהר ובזול. תוכלו להשתמש במתקן החדש במהלך הפסח ולהשאיר אותו לשאר ימות השנה.

5. לקנות את הכלים שחסרים לכם – אם אתם שומרי כשרות ומשתמשים בכלי פסח מיוחדים, אז קניית כלי או שניים חדשים – סיר, מחבת, סט כוסות וכו' – תעניק לכם תחושה רעננה. מומלץ להשקיע בכלים שממילא חסרים לכם בשוטף ולהמשיך להשתמש בהם אחרי הפסח.


נראה שלא יזיק לכם לחדש את המלאי

6. לנקות את הקירות. נחמד כשיש את הזמן ו/או הכסף כדי לצבוע הכל מחדש, אבל זה לא קורה תמיד, בטח לא בכל שנה. למרבה המזל – את רוב הקירות אפשר לשטוף ולנקות ואם תעשו את זה בזהירות אך ביסודיות תקבלו דירה שנראית כאילו נצבעה מחדש.

7. להוסיף לקירות מדבקות ואיורים מבוססי סטנסילים – אם מצב הצבע טוב וממילא לא צריך לצבוע, אבל אתם רוצים את התחושה של "דירה חדשה" שמקבלים אחרי עבודת צבע, תוכלו לעשות משהו הרבה יותר פשוט – ללכת לחנות חומרי בניין או רשת DIY ולהצטייד בסטנסלים, מדבקות וויניל ועיטורים שונים לקירות. השימוש בהם ייתן תוצאות יפות ודורש הרבה פחות מאמץ מצביעת הדירה.


בבית או במשרד, מדבקות קיר יכולות לעשות הבדל גדול

8. לחדש רהיטי עץ – חידוש רהיטי עץ יכול להתבצע עם חומרים ייעודיים או באמצעות שיוף (בנייר זכוכית 0) ואז צביעה בצבעי עץ. בכל אופן, רהיטים שרק זקוקים לתוספת ברק אפשר להבריק באמצעות מריחת פוליטורה מתוצרת ביתית שמכינים משמן פשתן בתוספת כמויות שוות של טרפנטין וחומץ. מורחים בתנועות מעגליות עם מטלית רכה.

9. להדליק נרות ריחניים ישנים – נרות ריחניים נוטים לעמוד ולצבור אבק במשך שנים. לכבוד הפסח אפשר להדליק את הקיימים וליהנות מהם פעם אחת לפני שייזרקו או סתם יאבדו צורה.


תדליקי נר, נשמה
10. לבצע טיהור אנרגטי של הבית – זה לא שאנחנו מאמינים בזה או משהו, אבל הטיהור האנרגטי נשמע כמו עסק די נחמד – מנקים את הבית, מבעירים עלי מרווה וקטורת, שוטפים את הרצפות במי ים, שמים אגרטל פרחים. יש הרבה חומר ברשת. אנחנו אומרים: לכו על זה.

Comments

comments

2 comments

  • בניית דקים

    אכן רשימה של דברים קטנים ופשוטים יחסית ברובם. תיקונים וחידושים של רהיטי הבית נראים לי כמו המטלה הכי מרגשת, במיוחד החלק של חידוש עץ. אני נלהבת לאחרונה מצביעת עץ בלבן והוספת מראה מיושן. השיטה של הנייר זכוכית עובדת מעולה.

  • כל שנה אני עושה את רוב הטיפים שכתובים פה. השנה מאוד קשה לי ואין לי זמן לזה לקחתי חברת ניקיון. אני חושבת שאם אין זמן אז זה פיתרון מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *