טיפים לחורף חמים ונעים: כך תכינו את הבית לחורף הקר

איטום

עונת החורף מלווה ברוחות חזקות, גשמים חזקים ולעיתים גם בברד ושלג. בדיוק בזמנים האלה, אנחנו מגלים כשלים באיטום שגורמים למים הרבה לחדור לתוך קירות הבית וליצור נזילות. הזמן הטוב ביותר לבדיקות האיטום ותיקונם הוא כמובן בעונות המעבר, אבל אם הבחנתם שהגשם שיורד בחוץ נכנס אליכם הביתה, תצטרכו להזמין קבלן איטום מקצועי שיוכל לתקן את כשלי האיטום ויבטיח לכם המשך חורף חמים ונעים.

חימום תת רצפתי

החימום התת רצפתי הוא אמצעי חימום שמותקן מתחת לריצוף, המחמם את כל חלקי הבית, לא מייבש את האוויר בעת הפעלתו ומאפשר ללכת יחפים גם בימים הקרים ביותר. לחימום זה, קיימות שתי אופציות: חימום על בסיס מים ועל בסיס חשמל. חשוב לקחת בחשבון כי מדובר על עבודה מורכבת שדורשת את הרמת הריצוף הקיים ולכן, תהיה גם יקרה יותר מכל אמצעי חימום אחר שתבחרו.

תאורת חירום

עם החורף, מגיעות גם הפסקות החשמל שלוב תופסות אותנו לא מוכנים. לכן, חשוב להצטייד בתאורת חירום מתאימה שכוללת מספר מנורות חירום, נרות וכל מה שיוכל לתת לכם קצת אור בתוך החושך. הכינו גם כלים המתאימים לשמירה על חום כמו תרמוסים וכוסות שומרות חום כדי שתוכלו ליהנות ממשקה חם גם בתוך הפסקת החשמל.

בדקו את תקינות דוד השמש

השימוש בדוד בעונת החורף גדול יותר ושעות ההדלקה כמעט ומוכפלות. אך, אם אתם מדליקים את הדוד ושמים לב שהשעות חולפות והמים עדיין לא התחממו כמו שצריך, ייתכן וישנה תקלה בגוף החימום או שהצטברה אבנית שמקשה עליו את פעולת החימום. במצב כזה, חשוב להזמין טכנאי דוודים שיגיע לבדוק את תקינות הדוד ויתקן את התקלה. מעבר להמתנה רבה עבור מים חמים, גם חשבון החשמל שלכם יהיה חריג יותר.

בדקו את תקינות המזגן

כמו הדוד, גם שעות פעילות המזגן גדלות בעיקר בחורף ובקיץ ולכן, חשוב לבדוק שהפילטרים במזגן נקיים. ניקיון פשוט שלהם יעזור לכם להבטיח את תקינות המזגן ופעולות החימום והקירור והעומס על המדחס ייפחת. בדקו גם את צנרת המזגן וודאו שהיא נקייה ומתפקדת כשורה, כך שהמים שבמזגן יטפטפו לכם לתוך הבית.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *