קריאה לסדר: טיפים מושלמים לסידור הבית

שוב הבית מבולגן ועולה על גדותיו מצעצועים, בגדים, ניירת וכלי מטבח? אז אפשר כמובן להזמין יועצת סדר וארגון שתעשה עבורכם את העבודה המלוכלכת, אבל לא חבל על הכסף? כיום יש לא מעט שיטות לסידור הבית, המוכרת ביותר פותחה על-ידי מארי קונדו (שיטת קון-מארי) שדוגלת במינימליזם: מיון חפצים לפי קטגוריה ושמירה רק על אלה שמציתים בנו שמחה.

בגדול, סידור הבית היעיל ביותר הוא כזה שנשמר לאורך זמן ועובד על עקרונות מנחים, לא ניקוי אורוות חד-פעמי שבו אתם נפטרים מחצי מהרכוש בבית. סידור נכון יהפוך את המרחב הביתי למזמין, יפנה את החשיבה שלנו, יפחית רעשים סביבתיים וכמובן יחסוך זמן וכסף בחיפוש חפצים ורכישות כפולות.

ארון הבגדים

סידור ארונות הבגדים, בין אם של ההורים או הילדים, היא לרוב המשימה המורכבת מכול ומתחילה ממיון – אלו בגדים אנחנו לובשים ביומיום ואלו בגדים נשכחו בארון בגלל מידה או סגנון?

כלל אצבע פשוט: לא לבשתם את הבגד בחצי השנה האחרונה? היפטרו ממנו! אגב, הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות היא לרכוש ארון נוסף או קופסאות אחסון, במיוחד כשלא חסר עמותות שישמחו לקבל בגדי תינוקות וילדים. אם מבאס אתכם למסור פריטי לבוש יקרים יותר (מעילי עור, נעליים, ג'ינסים, שמלות), נסו למכור אותם לחנויות יד שנייה ותוכלו להרוויח סכומים יפים.

כלי מטבח

אוסף סירים בכל הגדלים, סרוויסים שלמים ששומרים לליל הסדר, גאדג'טים למטבח שנרכשו ומעולם לא נעשה בהם שימוש. ארונות המטבח והמגירות מלאים בכלים ומכשירים שברובם אנחנו כבר לא משתמשים, לא בזבוז? תחשבו איכות ולא כמות: סכין אחת טובה לחיתוך, סיר או שתיים לבישול ושתי מחבתות, קטנה וגדולה.

ומה עם שלל התבלינים, הקטניות והיבשים שאתם אוגרים במזווה? אז בהנחה שאין לכם בית בן שבע נפשות, אין טעם להחזיק כמויות של אוכל, שלא לדבר על כך שהתוקף שלו פג בשלב מסוים, הוא צובר לחות ומאבד מטעמו ואף מושך מזיקים.

צעצועים

לצעצועים, קצת כמו בגדים, יש ערך סנטימנטלי עבור הילדים וקשה להיפרד מהם. רק דמיינו את אחד מילדיכם שואל בתמימות: איפה הבובה של החתול שוקי? לכן ההמלצה היא לשתף אותם במיון הצעצועים ולהסביר שהם ייתרמו לילדים שגם רוצים לשחק איתם. מעבר לחשיבות במיון וסידור הבית, הילד שלכם אולי גם ילמד שיעור על ויתורים ונתינה.

ספרים

מדף הספרים שלכם כמעט מתמוטט מעודף משקל והתחלתם לאחסן ספרים בארגזי קרטון? האופציה הראשונה, לפני שמוסרים חלק מאוסף הספרים המרשים שלכם, הוא להתקין ספרייה ענקית או לתלות מדפים נוספים. אם אין אפשרות כזאת, השאירו רק את הספרים שעדיין לא קראתם ותרמו את האחרים לספריות עירוניות או בתי ספר, בטוח שהם ישמחו לקבל אותם.

ניירת

אמנם עברנו מזמן לחיים טכנולוגיים והכל נמצא במחשב או בסמארטפון, אבל אנחנו עדיין מקבלים לא מעט חשבונות, משכורות, תדפיסי בנק ומכתבים למיניהם. מעבר להשלכת הניירת המיותרת לפח המיחזור, הדבר העיקרי שתוכלו לעשות הוא למיין הכול בקלסר לפי נושאים. נכון, מדובר בעבודה סיזיפית וקשה, אבל זה יחסוך לכם זמן ומאמץ כשתצטרכו לאתר משכורת ישנה.

תרופות

לתרופות, בדיוק כמו אוכל ותבלינים, יש תאריך תפוגה. לפעמים התוקף הוא שנתיים מיום הרכישה ולפעמים חודשים בודדים. אז נכון, תרופות הן דבר יקר ואולי יום אחד תזדקקו להם, אבל בינתיים הקמתם בית מרקחת קטן בבית ועכשיו לכו תמצאו את המשחה שהשתמשתם בה פעם אחת לפני שמונה חודשים.

הפתרון? מיינו את התרופות והמשחות לפי סוגים והיפטרו מאלה שפג תוקפם ויעילותן מוטלת בספק, אל תשכחו שמדובר בבריאות שלכם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *