מים וחשמל: הבדיקות שחייבים לעשות עם בוא החורף

שקעים וכבלים חשופים

הבדיקה הראשונה (והפשוטה ביותר) תיקח לכם מספר דקות. עברו בחללים השונים בבית ובדקו את מצב השקעים שלכם. המטרה היא לאתר שקעים רופפים או בעלי צבע כהה. במידה ואיתרתם כאלה, דאגו לחזק אותם ולהחליף את המכסים. בנוסף, הקפידו להתקין מגני שקעים בחדרים בהם יש חשיפה גדולה למים כמו המרפסת (שחשופה למי גשמים), חדרי השירותים והמקלחת והמטבח. כך, תוכלו להבטיח הגנה מפני התחשמלות.

בדיקת לוח החשמל

בדיקה נוספת וחשובה מאד שעליכם לעשות היא בלוח החשמל הביתי, בו נמצאים המתגים השונים שאחראיים לפיזור החשמל בדירה. פתחו את מכסה הלוח והביטו על המתגים השונים. בדקו כי לכולם מראה אחיד (ולא כהה או שרוף) והתמקדו בממסר הפחת. הורידו אותו על מנת לוודא שכל החשמל בבית מתנתק. במידה והורדת המפסק לא עושה פעולה כלל, זוהי תקלה חמורה שחשוב לטפל בה במהרה. ממסר הפחת הוא שאחראי על זיהוי תקלה בחשמל וניתוק החשמל הכללי בבית על מנת למנוע התחשמלות או סכנת חיים.

בדיקת לוח החשמל

בדיקת מכשירי החשמל השונים

בחורף ובקיץ אנחנו עושים שימוש גדול יותר במיזוג (גם לקירור וגם לחימום) ולכן, חשוב לוודא את תקינות המזגן בשתי הפעולות. בין הבדיקות חשוב לבדוק את רמת החימום והקירור (שתראה לנו אם יש מחסור בגז) ואת הזמן שלוקח למזגן להיכנס לפעולה (זה יכול לקחת מספר דקות אך לא מעבר לכך). במידה והמזגן עובד לאט או מתקשה לקרר או לחמם, זה הזמן להזמין בעל מקצוע שיתקן אותו ויבטיח לכם חורף וקיץ נעימים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *