תמונת ראי: איך הופכים את המַרְאָה לאלמנט עיצובי?

להתאפר או לצחצח שיניים בחדר האמבטיה ולבדוק שהאאוטפיט מתאים הם מהפעולות הבסיסיות שאנחנו עושים כל יום מול המַרְאָה. אבל מאחורי השימוש היומיומי והפונקציונלי הזה בראי, מסתתר עולם שלם שהרבה אנשים מפספסים, וחבל.

שילוב מראות בעיצוב הבית מאפשר להגדיל ולרווח חללים וליצור אשליה ותחושה של כפילות, מה שמהווה פתרון יעיל במיוחד בחדרים קטנים. אגב, הגדלת החלל באמצעות מראה היא טריק שעובד גם עם התאורה או האור שנכנס מהחלון. כל מה שצריך לעשות הוא למקם את הראי כך שישתקף עם גוף התאורה או האור הטבעי שחודר מבחוץ. שימוש זה במראה מתאים במיוחד בחללים חשוכים בבית כמו מסדרונות צרים או פינות נסתרות.

אז אחרי שההיבט הפונקציונלי של הראי קיבל ביטוי, מגיע הפן העיצובי והלא פחות חשוב. האפשרויות הן בלתי מוגבלות: החל ממראה שעומדת בפני עצמה או תלויה, במסגרת של תמונה מעץ, ברזל או אלומיניום, דרך שילוב המראה בגופי תאורה תלויים או ניצבים, הפיכת קיר שלם למראה או הסבה של דלת ארון הבגדים ועד יצירות לא קונבנציונליות וגם לא פונקציונליות. למשל שימוש בסדרה של מראות מוכתמות או מטושטשות שנותנת טוויסט עיצובי ואמירה מעניינת.

פה עולה השאלה: איך משלבים את הראי בעיצוב הסלון? אחד המושגים הבסיסיים בעיצוב הוא נקודת מיקוד, בעצם הדבר הראשון שאליו העין נמשכת כשנכנסים לחלל מסוים. כדי להפוך את הראי לנקודת המיקוד בסלון וליצור תחושה של הרמוניה בחלל, מומלץ שהוא יהיה הגורם המחבר בין הספות, השידה ושולחן הקפה. בזכות רב הגוניות של המראה, התפקיד שלה יכול להיות פחות דומיננטי ויותר הומוגני – כחלק מסדרת תמונות בעלות מסגרת זהה או ראי שעשוי מאותו החומר של השידה או השולחן.

התאמת הראי לחלל

בדומה לתמונה או גוף תאורה, את הראי צריך להתאים לחלל הרלוונטי, שלא תהיה גדולה מדי או קטנה מדי. למשל בסלון אפשר לתלות ראי מלבני לרוחב הספות, מה שיגדיל את הקיר המרכזי. מעל שולחן האוכל אפשר ללכת על ראי מרובע בעל מסגרת מפוארת, קצת כמו תמונה.

במסדרון או בכניסה לבית אפשר לשלב מראות שייתנו אפקט של הגדלה החלל והתאורה, הבחירה ברמת הפונקציונליות תלויה בכם כמובן. בחללים פנימיים כמו חדרי השינה וחדר העבודה, עדיף להציב ראי עומד גדול או לתלות ראי מלבני ארוך בארונות. השימוש בראי במקומות אלה הוא למטרות פונקציונליות ברוב המקרים, כולל בחדר האמבטיה בו מציבים מראה לפי הגודל שמתאפשר.

מבחינת גובה תליית המראות, צריך להתאים אמנם לגודל הקיר ולעיצוב של הבית, אך גם להתייחס לנוחות השימוש של בני המשפחה. ההמלצה הכללית היא לתלות את המראה בגובה העיניים ולהימנע מ"חיתוך" הראש.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *